انگلیس: گروه هفت، مکانیسم مقابله با روسیه را به بحث می گذارد

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر امور خارجه انگلیس گفت، کشورش میزبان اعضای گروه هفت خواهد بود تا مکانیسم پاسخ سریع در مقابله با روسیه را به بحث بگذارند

انگلیس: گروه هفت، مکانیسم مقابله با روسیه را به بحث می گذارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفت، تقابل با روسیه در نشست گروه هفت به بحث گذاشته می گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، راب در آستانه برگزاری این نشست در لندن که برای اولین بار پس از دو سال به شکل حضوری برگزار می گردد گفت، کشورش میخواهد ایجاد یک مکانیسم پاسخ سریع را برای مقابله با آنچه انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه نامید، در گروه هفت به بحث بگذارد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: می توانیم به دروغ ها و تبلیغات و اخبار جعلی روسیه، نه فقط به صورت جداگانه بلکه به صورت جمعی واکنش نشان دهیم تا به آن ها پاسخ داده و حقیقت را برای مردم روسیه و چین و دیگر کشورها، در دسترس قرار دهیم.

این در حالی است که روسیه بارها مداخله در امور دیگر کشورها را رد نموده و کشورهای غربی را به برانگیختن احساسات ضد روسی متهم می نماید.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اخیراً در این رابطه گفت است: تا جایی که به روابط بین روسیه و اروپا مربوط می گردد، به نظرم بریتانیا نقش بسیار منفی فعالانه ای ایفا می نماید. آنها اتحادیه اروپا را ترک کردند اما در این خصوص هیچ کاهشی در فعالیت های آنها ایجاد نشد. بالعکس، آنها کوشش می نمایند تا نفوذ خود بر مواضع اعضای اتحادیه اروپا در رابطه با مسکو را افزایش دهند.

لاوروف در بخش دیگری از صحبت هایش احتمال پیوستن روسیه به گروه 7 را رد نموده و گفت گروه 8 هرگز دوباره با حضور مسکو تشکیل نخواهد شد.

وی در این باره اضافه کرد: ما بارها گفته ایم که دوباره به آنجا بازنمی گردیم. گروه 8 دیگر وجود نخواهد داشت. اظهارات کشورهای عضو گروه 7 درباره بی رغبتی شان برای دعوت از روسیه برای بازگشت، فقط برای این است که خودشان را در دنیا تصمیم گیر نشان دهند (جزئیات بیشتر).

طی روزهای اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات های روس را از کشور خود اخراج کردند.

با این حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تنش های اخیر با روسیه را کشورهای غربی شروع کردند، از آنها خواست که آرام باشند و تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1699

به "انگلیس: گروه هفت، مکانیسم مقابله با روسیه را به بحث می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: گروه هفت، مکانیسم مقابله با روسیه را به بحث می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید