سازندگان خانه های فناورانه وام 170 میلیون تومانی می گیرند

به گزارش تور یونان ارزان، سازندگان حرفه ای که در ساخت خانه از تکنولوژی جدید و فناوری نوین استفاده نمایند و کاهش مصرف انرژی را مدنظر قرار دهند تا 170 میلیون تومان وام دریافت می نمایند.

سازندگان خانه های فناورانه وام 170 میلیون تومانی می گیرند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در شرایطی که به دلیل رکود بازار مسکن تامین نقدینگی برای سازندگان سخت شده است، هم اکنون در تهران به انبوه سازان حرفه ای که فناوری های نوین را رعایت نمایند برای ساخت هر واحد 170 میلیون تومان وام تعلق می گیرد. این رقم در سال گذشته 110 میلیون تومان بوده است که از رشد 54 درصدی حکایت دارد.

کسادی بازار مسکن رغبت سرمایه گذاری را در این بخش کاهش داده است. با توجه به این که تسهیلات خرید تکافوی خرید مسکن را نمی دهد و در شهر تهران میزان پوشش دهی وام مسکن 160 میلیون تومانی زوجین به 23 درصد قیمت یک آپارتمان 55 متری در پایتخت کاهش یافته است هنوز از افزایش سقف تسهیلات خبری نیست. اواسط آبان امسال اعلام خبر رایزنی دولت و سیستم بانکی برای اختصاص منابع برگشتی مسکن مهر به تسهیلات خانه اولی ها این گمانه را تقویت کرد که سقف وام مسکن افزایش می یابد.

از سوی دیگر به دلیل رشد قیمت زمین و مصالح ساختمانی، تسهیلات ساخت نیز برای احداث مسکن چندان کفاف نمی دهد. مهر امسال برای 5524 واحد مسکونی در شهر تهران مجوز ساخت صادر شده که نسبت به شهریور امسال و مهر پارسال به ترتیب 28 و 1/5 درصد افزایش یافته است. به طور کلی در 7 ماه نخست امسال 37 هزار و 226 واحد مسکونی براساس پروانه های ساختمانی در حال ساخت بوده است که نسبت به 7 ماه نخست سال 1397 بالغ بر 4/8 درصد کاهش نشان می دهد.

آمار گویای رسیدن شرایط ساخت وساز در تهران به حدود یک سوم سال های 1391 و 1392 در زمان رونق بازار مسکن است. معاملات نیز تقریبا به همین مقدار کاهش نشان می دهد، لذا نگرانی از فشار تقاضا دست کم برای دوره کوتاه مدت وجود ندارد اما قطعا این شرایط نمی تواند پایدار باشد.

انبوه سازان همیشه از کمبود نقدینگی و بی توجهی به حوزه ساخت وساز گلایه مندند. سقف وام ساخت در حالت انفرادی در تهران 70 میلیون تومان، برای سازندگان حرفه ای 140 میلیون تومان و سازندگان حرفه ای که از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی استفاده نمایند 170 میلیون تومان است. بنابراین رو آوردن سازندگان به تکنولوژی هم به جلوگیری از هدررفت انرژی منجر می گردد و هم منابع اقتصادی بهتری به وسیله تسهیلات به آنها می رسد.

در حال حاضر سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای که فناوری های نوین را رعایت نمایند در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 160 میلیون تومان برای ساخت هر واحد، برای سایر شهرها 130 میلیون تومان و برای شهرهای کمتر توسعه یافته 110 میلیون تومان است.

براساس اعلام بانک مسکن، سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به صورت انفرادی و مجتمع سازی در تهران 70 میلیون تومان، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزارنفر جمعیت 60 میلیون تومان، برای سایر شهرها 50 میلیون تومان و برای مناطق کمتر توسعه یافته شهری 40 میلیون تومان است.

همچنین سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای در تهران 140 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 130 میلیون تومان، سایر شهرها 110 میلیون تومان و مناطق کمتر توسعه یافته شهری 90 میلیون تومان است. این ارقام در خاتمه هر سال تغییر می نماید و برای سال آینده با تصویب و ابلاغ اجرایی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 778

به "سازندگان خانه های فناورانه وام 170 میلیون تومانی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازندگان خانه های فناورانه وام 170 میلیون تومانی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید