سهم 55 درصدی اُمیکرون از تست های مثبت کرونا

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تحقیقات و بررسی های اجرا شده حاکی از آن است که 55 درصد افرادی که تست کرونای آنها مثبت است به سویه اُمیکرون مبتلا شده اند.

سهم 55 درصدی اُمیکرون از تست های مثبت کرونا

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شناسایی 13 مورد ابتلای به اُمیکرون در استان مرکزی اظهار کرد: آمار مبتلایان به اُمیکرون در استان افزایش یافته است و به محض تائید نهایی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط پایداری در مراکز درمانی استان به لحاظ مراجعین کرونایی حاکم است، اضافه نمود: بیشتر مراجعین مبتلا به بیماری کووید 19 به صورت سرپایی درمان می شوند و در بین بیماران مراجعه کننده، بیماران مبتلا به آنفلوانزا نیز وجود دارد.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه آمار بستری و فوتی های کرونایی نه تنها افزایش نداشته بلکه در حال حاضر فرایند نزولی دارد، اظهار کرد: پیش بینی می شود پیک بعدی کرونا در اسفندماه سال جاری صورت گیرد و آمار مبتلایان افزایش یابد.

او گفت: تجربه نشان داده است دوره ابتدایی هر سوش کرونایی خفیف است و با گردش ویروس در جامعه تهاجمی تر شده و آمار مبتلایان و فوتی ها افزایش می یابد. این تفکر که اُمیکرون خطری ندارد و سوش ضعیفی است اشتباه بوده و یقینا آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت البته طبیعی است که با انجام واکسیناسیون از شدت بیماری و بدحالی مبتلایان کاسته خواهد شد و آمار کرونایی ها مانند پیک پنجم نخواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دُز سوم مکمل واکسیناسیون دو نوبت قبلی است، اظهار کرد: از مردم انتظار می رود نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند چرا که ویروسی که الان با آن مواجهیم ویروس سرکش و مرموزی است و به سرعت می تواند تغییر چهره دهد و علائم بالینی مختلفی ایجاد کرده است و قادر است از دست سیستم ایمنی بدن انسان به انحاء مختلف فرار کند و کار مراقبت و کنترل آن برای همه دنیا بسیار سخت و سخت شده است.

دکتر جمالیان اضافه نمود: با شیوع و همه گیری کرونا و به خطر افتادن جان و سلامتی انسان ها، محققان و پژوهشگران بویژه در حوزه سلامت دست به کار شدند تا کمترین لطمه و آسیب به مردم وارد شود. در حال حاضر واکسیناسیون در کنار رعایت موارد بهداشتی و از همه مهمتر تغذیه صحیح و مناسب، مهمترین راهکارهای مقابله با این بیماری شوم و خطرناک به حساب می آیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2052

به "سهم 55 درصدی اُمیکرون از تست های مثبت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 55 درصدی اُمیکرون از تست های مثبت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید