ضربان قلب نامنظم پس از غذا خوردن

به گزارش تور یونان ارزان، علل، علائم و درمان ضربان قلب نامنظم پس از خوردن غذا در این مقاله شرح داده شده است. عمل جراحی، بیماری، ورزش یا حتی یک وعده غذایی سنگین می تواند بر ضربان قلب شما تأثیر بگذارد. با خواندن مقاله زیر،

ضربان قلب نامنظم پس از غذا خوردن

مترجم: فریبا نوید

منبع:راسخون

علل، علائم و درمان ضربان قلب نامنظم پس از خوردن غذا در این مقاله شرح داده شده است. عمل جراحی، بیماری، ورزش یا حتی یک وعده غذایی سنگین می تواند بر ضربان قلب شما تأثیر بگذارد. با خواندن مقاله زیر، در خصوص داروهای خانگی برای تپش قلب پس از غذا خوردن، اطلاع پیدا خواهید کرد.

هنگامی که شما در حال استراحت هستید، تعداد دفعاتی که قلب شما در یک دقیقه ضربان دارد، ضربان قلب طبیعی یا ضربان قلب در حال استراحت شما می باشد. این ضربان، با ضربان در هر دقیقه یا bmp بیان شده است. در حالی که به انجام تمرینات شدید می پردازید، باید متوجه شده باشید که از آن جا که تقاضا برای خون و اکسیژن بدن به طور قابل توجهی افزایش می یابد، قلب آغاز به تپش می نماید. بزرگسالان سالم به اسم مثال ورزشکاران، ضربان قلبی پایین تر از حد طبیعی دارند. این نشانه ای از یک قلب با کیفیت و سالم می باشد. اما، معمولاً، ضربان قلب غیر طبیعی پایین یا بالا، نشان دهنده مسئله ای در جریان گردش خون یا کاهش عملکرد قلب می باشد. هر گونه وقفه ای در ضربت های الکتریکی که موجب انقباض قلب می شوند، می توانند به ضربان قلب نامنظم منتج گردند که با اسم آریتمی قلبی توصیف می شود.

علل آریتمی قلبی پس از صرف غذا

ضربان قلب طبیعی برای بچه ها بالاتر از 10 سال بین 60 تا 100 ضربه در هر دقیقه می باشد. دلایل ضربان قلب نامنظم عبارتند از ورزش بیش از حد، درجه حرارت بالای بدن، اضطراب، بیماری ها، استفاده بیش از حد از قرص های رژیم غذایی، مصرف بعضی از داروهای خاص، کافئین، کوکائین، نیکوتین، وعده غذایی سنگین و امثال آن. ضربان قلب بالا را با اسم تاکی کاردی و ضربان قلب غیر طبیعی آهسته را با اسم برادی کاردی معرفی می نمایند. به طور کلی، مردمی که در جریان گردش خون دچار مشکل هستند یا مشکل قلبی دارند، پس از صرف غذا ضربان قلب سریع را تجربه می نمایند. همان طور که در حال غذا خوردن هستید، میزان بسیار زیادی خون به دستگاه گردش خون فرستاده می شود. بدن شما فوراً به چنین وضعیتی واکنش نشان می دهد و سعی می نماید فشار خون طبیعی را با افزایش دادن ضربان قلب و انقباض رگ های خونی خاص، حفظ کند. اما شکست این مکانیسم ممکن است پس از صرف غذا، به فشار خون پایین منجر شود. به طور کلی، افراد مسن، پس از صرف غذا آریتمی را تجربه می نمایند. کسانی که فشار خون بالا یا اختلالات سیستم عصبی اتوماتیک دارند مانند بیماری پارکینسون، پس از صرف غذا، ممکن است آریتمی را تجربه نمایند. علل و علائم این اختلال ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

بعضی از مردم از ضربان قلب سریع در شب رنج می برند، در حالی که بعضی پس از خوردن قند، متوجه ضربان قلب نامنظم می شوند. بعضی پس از خوردن غذاهای فرآوری شده، تاکی کاردی را افزایش می دهند، در حالی که بعضی پس از خوردن غذاهایی که سدیم بالایی دارند یا از چربی اشباع شده اند، تپش قلب را تجربه می نمایند. مصرف ناکافی آب، موجب می شود خون غلیظ شود و قلب باید سخت تر کار کند تا کار پمپاژ خون را انجام دهد. اختلال در عملکرد غدد درون ریز، مسائل دستگاه گوارش، مصرف بیش از حد کافئین یا سایر محرک ها، بروز مشکل در عصب واگ که هم در قلب و هم در معده مشترک هستند، می توانند به نامنظم شدن ضربان قلب پس از صرف غذا منجر شود. نه تنها بیماری های قلب و ریه، بلکه فتق هیاتوس و بیماری رفلکس اسیدی، هم می توانند پس از صرف غذا، موجب آریتمی قلبی گردند. در بعضی از موارد نادر، پی برده اند که آسیب های کبد و کلیه مسئول ضربان قلب غیر طبیعی پس از صرف غذا می باشند. افراد با ضربان نبض بالای در حال استراحت، پس از صرف غذا ممکن است آریتمی را تجربه نمایند.

افرادی که تشخیص داده شده مبتلا به پر کاری تیروئید، کم خونی، بیماری عروق کرونر یا عروق مسدود شده در قلب، آسیب قلبی که ممکن است در نتیجه حمله قلبی ایجاد شده باشد، فشار خون بالا، دیابت، چاقی، تغییر در عضله قلب و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند یا کسانی که پس از عمل جراحی قلب دوره نقاهت را می گذرانند، به احتمال زیاد پس از صرف غذا، از ضربان قلب غیر طبیعی رنج می برند.

علائم

اشکال در خواب

اشکال در تنفس

تنگی قفسه سینه

درد قفسه سینه

ناراحتی عمومی

سرگیجه یا غش

نفخ، سوء هاضمه

عرق کردن عمیق

خستگی بیش از حد

گیجی، از دست دادن تمرکز

کاهش فشار خون، سبکی سر

درمان

درمان ضربان قلب نامنظم پس از صرف غذا، به علل آن بستگی دارد. تشخیص صحیح به برنامه ریزی برای درمان صحیح یاری می نماید. برای افرادی که پس از صرف غذا، ضربان قلب نامنظم یا تپش قلب را تجربه می نمایند، باید پی برده شود چه چیزی موجب بروز این عامل شده است. باید فوراً با پزشک مشورت کنید و در خصوص عادات غذایی، بیماری ها و اختلالاتی که با داروهای معمولی تشخیص داده شده اند را به وی اطلاع رسانی کنید. برای افراد مسن، پزشک ممکن است دوز داروهای فشار خون یا ادرار آور را کاهش دهد.

به طور کلی، خوردن وعده های غذایی کم حجم و کم کربوهیدرات به کاهش این علائم یاری می نماید. غذاهای کم چرب و کم قند برای همه مفید هستند. باید چربی های مفید را در وعده های غذایی خود بگنجانید. باید حداقل سه ساعت قبل از خواب، شام میل کنید. از صرف شام آخر شب و شام سنگین اجتناب کنید زیرا به کاهش این علائم یاری می نماید. از سیگار کشیدن، استفاده از داروهای مضر، استفاده بیش از حد از داروهای ضد افسردگی، نوشیدن میزان زیادی آب به جای چای، قهوه یا نوشابه می تواند به کاهش این علائم یاری کند. چای سبز برای ضربان قلب نامنظم پس از صرف غذا بسیار مفید می باشد.

اگر متوجه هر یک از علائم فوق شدید، باید با پزشک خود برای درمان صحیح و به موقع مشورت کنید. هرگز برای مشکل قلبی، بیش از حد دارو مصرف نکنید. پزشک می تواند به شما یاری کند تا به زندگی سالم سوق داده شوید.

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1906

به "ضربان قلب نامنظم پس از غذا خوردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربان قلب نامنظم پس از غذا خوردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید