طراحی و بازسازی خانه 100 متری

به گزارش تور یونان ارزان، طراحی و بازسازی خانه 100 متری که در شکل زیر می بینید، در یک ساختمان قدیمی در اسپانیا واقع شده و به تازگی بازسازی شده. این آپارتمان 6 اتاقه که قبلا 90 مترمربع مساحت داشت، قبل از بازسازی فضایی بسیار خفه و تاریک داشت. به طوری که هیچ ارتباطی بین داخل و خارج خانه برقرار نبود.

طراحی و بازسازی خانه 100 متری

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ساکنین جدید این خانه یک زوج نروژی هستند که عاشق طراحی و البته شهر بارسلونا هستند. این زوج با دیدن حیاط خلوت پرنور خانه که با پیچک پر شده بود، تصمیم گرفتند این خانه را خریداری و آن را به سکونتگاه ییلاقی خود تبدیل نمایند. آن ها به دنبال یک فضای دلباز و پرنور و باغچه ای بودند که نصفش در خانه باشد. می خواستند با این کار، کمبود محوطه بیرونی برای طراحی و بازسازی خانه 100 متری جبران نمایند.

ما برای باز کردن فضا، یک سری تغییرات اساسی پیشنهاد دادیم. تغییراتی مانند متصل کردن سرسرا به حیاط خلوت و تبدیل گالری خانه به باغچه-گالری.

نقشه

برای ایجاد این اصلاحات، یک فضای مرکزی L ساختیم که به حیاط خلوت و باغچه-گالری متصل باشد. اتاق خواب اصلی این زوج که یک کمد چوبی عظیم و میز توالت تاشو دارد، در قسمت خصوصی خانه قرار گرفته. سرویس بهداشتی این اتاق خواب، درب دومی هم دارد که از سالن عمومی باز می گردد.

ما سعی کردیم کاربری سنتی بخش های مختلف خانه را نسبت به سبک زندگی و روحیه این زوج تغییر بدهیم.

Cortesía de YLAB Arquitectos

به عنوان مثال، آشپزخانه به 4 بخش کوچک تردر طراحی و بازسازی خانه 100 متری تقسیم شده: محل آشپزی و شستشو در ابتدای سالن عمومی قرار گرفته، بخش صبحانه در ضلع دیگر قرار گرفته و تعدادی از لوازم آشپزخانه و کانترها را در پشت خود مخفی نموده، بخش نوشیدنی هم در ضلع سوم که به پذیرایی نزدیک تر است قرار گرفته. همه این بخش ها یک محور مرکزی دارند: سالن اصلی خانه که شامل جزیره، مبلمان و اثاثیه، میز غذاخوری، جایگاه های راحتی و … می گردد.

یک کابینت عظیم و اصلی که از جنس چوب بلوط با رنگ روشن می باشد، کل فضای آشپزخانه را احاطه نموده. کانترهای چوبی و نئولیت سفید، پشت درب های عظیم مخفی شده اند. حتی هود آشپزخانه هم به دلیل قابلیت ادغام و مخفی شدنش انتخاب شده.

سالن پذیرایی هم به چند بخش کوچک تر تقسیم شده و با تعدادی مبلمان مخصوص مهمانی دکور شده.

اتاق کار، به دو بخش تقسیم شده. بخش اول شامل میز کامپیوتر و قفسه های مشابه اتاق نشیمن می گردد. بخش دوم، یک میز متحرک با تعدادی کشو و قفسه اداری دارد.

گالری، دارای پنجره های تمام قد و یک فضای باز و پرنور است که کاربری های مختلفی دارد. دو گلدان عظیمی که دو طرف راهرو قرار گرفته اند، از جنس کفپوش خانه هستند و گیاهان پربرگی را داخل خود جای داده اند. به لطف تکنولوژی آبیاری هوشمندی که داخل گلدان ها تعبیه شده، صاحبخانه می تواند از راه دور به این گلدان ها آب بدهد.

کابینت های تمام قد و عظیم، و تقسیم بندی پارتیشن ها، به ما یاری کرد همه فضای خالی خانه را در اختیار صاحبخانه قرار بدهیم. کابینت های بلوطی که با روکش های دیواری سفید ترکیب شده اند، به ما اجازه دادند درب های آونگی و کشویی را به راحتی نصب کنیم. تنوع سطوح، به تقسیم بندی خانه نیز یاری نموده. ترکیب چوب، لاک الکل سفید، و ماسه سنگی طبیعی که نور طبیعی را منعکس نموده و رنگ کِرِم را به خانه اضافه می نماید، بی نهایت زیبا و بی نقص است.

منبع: archdaily

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1022

به "طراحی و بازسازی خانه 100 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی خانه 100 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید