طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد

به گزارش تور یونان ارزان، دستگاه ضدعفونی کننده دست با همکاری مرکز تحقیقات فن آوری های نوین ساخت و فراوری و مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد طراحی و ساخته شد.

طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: دستگاه ضدعفونی کننده دست می تواند در ورودی محل هایی که امکان تعطیلی آنها در شرایط کنونی نیست و از طرفی تردد افراد در این مکان ها زیاد است مانند بانک ها، فروشگاه های زنجیره ای و یا حتی صندلی های پمپ بنزین قرار داده گردد و به یاری آن، دست افرادی که وارد این محل ها می شوند را در بدو ورود ضد عفونی کند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت بهداشت عمومی و فردی در شرایط کنونی جهت پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفت: دستگاه مذکور علاوه بر استفاده در مکانهای عمومی قابل استفاده در منزل نیز است.

نقش به ویژگی عملکرد دستگاه ضد عفونی کننده بدون احتیاج به تماس فیزیکی با دستگاه اشاره نمود و اضافه نمود: با قرار دریافت دست در زیر دستگاه، با فعال شدن سنسور تشخیص، این دستگاه مواد ضدعفونی کننده را روی دست اسپری می نماید و پس از چند ثانیه، دستگاه با جریان هوای گرم باعث تثبیت ماده ضد عفونی روی دست می گردد.

وی اضافه نمود: این دستگاه دارای دو مخزن 250 میلی لیتری بوده که می تواند پاشش روی هر دو دست را به صورت همزمان انجام دهد و پس از اتمام مخزن، تعویض آن به سادگی قابل انجام است.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد گفت: هر مخزن به طور متوسط می تواند حداقل حدود 3000 بار عمل ضد عفونی را انجام دهد که برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد مانند بانک ها یا فروشگاه های زنجیره ای بسیار مناسب است.

وی در خاتمه گفت: وزن دستگاه بسیار پایین بوده و بهترین مکان برای نصب آن به دیوار ورودی ساختمان است، ولی امکان تعبیه پایه برای آن نیز میسر بوده تا در هر قسمت از محل مورد نظر که ضروری است قرار داده گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 993

به "طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید