قدیمی ترین سنگ قبر دنیا را ببینید

به گزارش تور یونان ارزان، قدمت دو هزار سالۀ این سنگ رونی نشان می دهد که این کتیبه در اوایل پیدایش خط رونیک ساخته شده است. سنگ رونیک به کتیبه یا سنگ هایی گفته می گردد که گذشتگان در کنار قبر های عزیزان خود قرار می دادند و روی آن با خط رونیک نوشته می شد.

قدیمی ترین سنگ قبر دنیا را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، موزه تاریخ فرهنگی اسلو در نروژ اعلام نموده است که این سنگ قدیمی ترین سنگ رونی دنیا و یکی از قدیمی ترین حکاکی های خط رونیک محسوب می گردد.

کشف آن به ما اطلاعات زیادی درباره استفاده از خط رونیک در ابتدای عصر آهن می دهد. این سنگ می تواند یکی از اولین کوشش ها برای استفاده از خط رونیک بر روی سنگ در اسکاندیناوری و نروژ باشد. این صحبت های کریستل زیلمر، استاد دانشگاه اسلو دربارۀ کشف نو باستان شناسان نروژی است.

کشف نو البته قدیمی ترین حکاکی موجود به خط رونیک نیست، پیش تر شانه ای از جنس استحوان در دانمارک کشف شده بود که روی آن با خط رونیک نوشته شده بود، اما باید آن را قدیمی ترین سنگی دانست که روی آن با خط رونیک حکاکی شده است.

این کشف در پائیز سال 2021 در اطراف مرکز نروژ انجام شد، اما باستان شناسان به علت آنچه مشخص دقیق قدمت آن می نامند از اعلام عمومی کشف مذکور تا هفته پیش خودداری کردند!

ابعاد سنگ کشف شده 31 در 32 سانتی متر است، البته همۀ نوشته های روی آن معنادار نیست و هنوز راه درازی تا کشف همۀ رمز های موجود در سنگ رونی تازه کشف شده باقی است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2269

به "قدیمی ترین سنگ قبر دنیا را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین سنگ قبر دنیا را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید