بازسازی بنای امامزاده سید ابورضا ساوه با مشارکت اداره اوقاف و میراث فرهنگی بزودی آغاز می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازسازی بنای امامزاده سید ابورضا ساوه با مشارکت اداره اوقاف و میراث فرهنگی بزودی آغاز می گردد.

بازسازی بنای امامزاده سید ابورضا ساوه با مشارکت اداره اوقاف و میراث فرهنگی بزودی آغاز می گردد

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به اجرای 62 پروژه فعال در حال ساخت حوزه گردشگری در استان مرکزی اظهار کرد: مجتمع های گردشگری در قالب تاسیسات 16 گانه گردشگری تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در حال احداث هستند که بطور میانگین تا به امروز افزون بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به حمایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری از احداث مجتمع ها و تاسیسات گردشگری به وسیله سرمایه گذاران گفت: اعتبارات ملی و استانی خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه تخصیص می یابد و متقاضیان می توانند با معرفی به بانک از تسهیلات با نرخ بانکی 12 درصد از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه دریافت نمایند.

او اعلام کرد: در سال گذشته و امسال سه برابر ظرفیت مصوب اعتبارات از محل تبصره 18 قانون بودجه در استان به بانک معرفی شده که طبق فرایند اجرایی بانک با طی تشریفات اداری تسهیلات دریافت نمایند.

مرزبان گفت: طی یکسال گذشته در حوزه صنایع دستی استان از 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی، افزون بر 12 میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان به بانک معرفی شده اند که تا به امروز چهار میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز به مرور اعطا خواهد شد.

وی اعلام کرد: در حوزه سرمایه گذاری برای احداث تاسیسات گردشگری نیز افزون بر 115 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 18 به بانک معرفی شده که به علت آنکه تسهیلات در قالب سرمایه ثابت هستند بیشتر در مرحله تکمیل پفراینده قرار دارند تا پس از اتمام فرآیند اداری، تسهیلات مربوطه را دریافت نمایند.

وی از تخصیص اعتبارات ملی وزارت میراث فرهنگی برای تکمیل پروژه های استانی اطلاع داد و گفت: بازسازی ابنیه تاریخی شهرهای استان نیز در قالب دو ردیف اعتباری شامل پروژه های برنامه ریزی شهرستان و نیز پروژه های با اعتبار ملی تامین می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی از انجام بازسازی کاروانسرای باغ شیخ ساوه اطلاع داد و گفت: در سال گذشته بازسازی و برطرف خطر این بنای ارزشمند تاریخی جهت تکمیل پفراینده برای ثبت جهانی اجرا شده است و بخش دیگری از عملیات بازسازی امسال با تخصیص اعتبار لازم انجام می گردد تا پفراینده این بنای تاریخی برای ارسال به ثبت جهانی یونسکو بسته گردد.

وی در مورد تخریب بخشی از بنای تاریخی بقعه امامزاده سیدابورضا (ع) ساوه نیز گفت: این بنای تاریخی مشکلاتی در اجرای پروژه داشت که در مرحله اول با تامین اعتباری در سال گذشته برطرف خطر شد و پیگیر تخصیص مابقی اعتبار برای بازسازی و بازسازی این بقعه متبرکه هستیم.

مرزبان با اشاره به ارائه طرحی از سوی اداره اوقاف برای اجرای عملیات بازسازی و بازسازی گفت: کوشش خواهیم کرد عملیات بازسازی این بقعه با مشارکت اداره اوقاف و هیات امنای امامزاده در امسال به پایان برسد.

وی اضافه کرد: طرح اولیه ای که اداره اوقاف برای بازسازی این بنای تاریخی ارائه کرد بعلت آنکه بخش اعظمی از بنا تخریب شده بود مورد موافقت قرار نگرفت و مجددا جلسه شورای فنی تشکیل و طرح دیگری ارائه شد و به تصویب رسید که با نظارت اداره میراث فرهنگی به وسیله اداره اوقاف و هیات امنای امامزاده، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2177

به "بازسازی بنای امامزاده سید ابورضا ساوه با مشارکت اداره اوقاف و میراث فرهنگی بزودی آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بنای امامزاده سید ابورضا ساوه با مشارکت اداره اوقاف و میراث فرهنگی بزودی آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید