مستاجران بخوانند ، چطور برای مسکن مقرون به صرفه ثبت نام کنیم؟

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، ساخت و تحویل دو میلیون واحد مسکن مهر حدود 14 سال زمان برد و طرحی که از سال 86 شروع شده بود تا سال 1400 همچنان ادامه داشت. علاوه بر این، در دولت سابق نیز قرار شد که دو ساله بیش از 400 هزار واحد مسکن ملی ساخته و تحویل مردم گردد اما در عمل این وعده طبق زمان اعلام شده عملی نشد.

مستاجران بخوانند ، چطور برای مسکن مقرون به صرفه ثبت نام کنیم؟

حال این بار قرار است در طرح جهش مسکن مستاجران برای دریافت خانه های مقرون به صرفه قیمت ثبت نام نمایند.

به گفته محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در این طرح سامانه ثبت نام مسکن رئیسی بدون محدودیت زمانی است و این طرح برای مستاجران و افراد فاقد مسکن است و شامل افراد دیگر نمی گردد.

افرادی هم که در طرح مسکن ملی ثبت نام نموده و هنوز مسکنی تحویل نگرفته اند، مشمول طرح جهش فراوری مسکن می شوند. اما این دسته از متقاضیان لازم نیست مجددا در سامانه نو ثبت نام نمایند و درخواست آنها اعمال می گردد.

بعلاوه قرار است دولت به متقاضیان طرح جهش مسکن، وام بدهد. اگرچه هنوز مبلغ این وام تعیین نیست. اما آنگونه که وزیر راه و نمایندگان مجلس گفته اند مبلغ وام بین 300 تا 450 میلیون تومان است.

بعلاوه گفته شده که اقساط ماهانه وام طرح جهش مسکن، بین سه میلیون و 750 هزار تا پنج میلیون تومان است. این وام 20 ساله است. اما تعیین نیست کارمزد آن چقدر است. بعضی می گویند کارمزد تسهیلات مسکن رئیسی 18 درصد است اما بعضی از نمایندگان از وام خرید مسکن با کارمزد زیر 10 درصد خبر داده اند.

طبق آخرین پیگیری ها از وزارت راه و شهرسازی سامانه ثمن به آدرس SAMAN.MRUD.IR برای ثبت نام متقاضیان مسکن در نظر گرفته شده که طبق گفته وزارت راه ممکن است ثبت نام در این سامانه به هفته بعد موکول گردد. با این حال، طبق آخرین اعلام فعلا امروز زمان آغاز ثبت نام در نظر گرفته شده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1924

به "مستاجران بخوانند ، چطور برای مسکن مقرون به صرفه ثبت نام کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستاجران بخوانند ، چطور برای مسکن مقرون به صرفه ثبت نام کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید