با جزیره پوکت آشنا شوید

به گزارش تور یونان ارزان، جزیره پوکت، یکی از زیباترین جزایر تایلند به شمار می‌رود. پوکت یک شهر توریستی بوده و بیشتر درآمد آن از صنعت توریسم به دست می‌آید. این جزیره با سواحل شگفت‌انگیزی که دارد یکی از محبوب‌ترین جزایر کشور تالند از دید گردشگران است.

با جزیره پوکت آشنا شوید

بومی‌های تایلندی که دورگه چینی و تایلندی دارند، در پوکت بیشتر به چشم می‌خورند. در نواحی روستایی این جزیره مسلمانان زیادی زندگی می‌کنند. خارج از شهر، مردم روستا با گویش غلیظ ناحیه جنوب این کشور صحبت می کنند که این گویش حتی برای مردم تایلند نیز کمتر قابل فهم است.

پوکت آب و هوایی گرم و شرجی دارد. فصل گرما به طور کلی از ماه مارس تا اوایل ماه می می‌باشد. در طول تابستان، بارش باران‌های موسمی از ماه می تا ماه اکتبر صورت گرفته و با اینکه صبح‌ها و بعد از ظهرها آسمان صاف و هوا آفتابی می‌باشد، اما بارش‌های شدیدی در شب رخ خواهد داد. برای افراد محلی، ماه نوامبر تا فوریه فصل سرد سال می‌باشد و دمای هوا به طور کلی، بیش از مراکز گردشگری سواحل خلیج، قابل تحمل است.

این جزیره از بهترین مقاصد گردشگری کشور تایلند می‌باشد و به خاطر توریستی بودن آن بیشتر در نواحی ساحلی این مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. خلیج فانگنگا به خاطر صخره های آهکی و جنگل‌های انبوه، دهکده‌های ماهیگیری و جزیره جیمز باند در جزیره پوکت مشهور شده است. 

گردشگران تور تایلند ارزان کمتر به بخش داخلی این جزیره می‌روند، چون نمی‌خواهند سواحل پوکت را از دست بدهند. اما این بخش داخلی جزیره پوکت جاذبه‌های بسیار عالی همچون دهکده‌های ماهیگیری، جنگل‌های شاه پسند، مزارع پروش کائوچو و آناناس به چشم می‌خورد.

در غرب جزیره پوکت سواحل متعددی به چشم می‌خورد که برخی از آنها کاملا خلوت و دیگر مملو از جمعیت هستند. پاتونگ، از مراکز برگزاری جشن در آسیا است.

نواحی جنوب شرقی پوکت، سواحلی نسبتا آرام دارند. خلیج چالونگ بزرگترین شهری می‌باشد که به عنوان اسکله قایق های به مقصد خلیج فانگنگا عمل می‌کند.

منبع: travelingwiththejones.com
انتشار: 10 مرداد 1396 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 12

به "با جزیره پوکت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جزیره پوکت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید