معیار های ارزیابی نشریات دانشجویی مشخص شد

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس اداره نشریات و تشکل های اسلامی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: امتیاز نشریات دانشجویی از حیث معیار های کمّی توسط کمیته دانشگاهی و معیار های کیفی به صورت متمرکز محاسبه می گردد.

معیار های ارزیابی نشریات دانشجویی مشخص شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، حجت حجازی زاده در نشست کارشناسان نشریات منتخب مناطق دهگانه دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در زمینه انتشار نشریات در فضای مجازی وحدت رویه در بین دستگاه های مختلف وجود ندارد.

رئیس اداره نشریات و تشکل های اسلامی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت اقدام پیشرویی در این حوزه انجام داده تا ضمن استفاده از ظرفیت فضای مجازی مانع انتشار چاپی نشریات نگردد بلکه سعی کند قابلیت بیشتری برای اثرگذاری نشریات فراهم کند.

حجازی زاده درباره طرح رتبه بندی نشریات دانشگاه های سراسر کشور اعلام نمود: از آنجا که احساس می شد حمایت از نشریات تا حدودی بر مبنای سلیقه صورت می گرفت و دانشگاه های مختلف برخورد های متفاوتی در حمایت نشریات نشان می دادند، سامانه رتبه بندی و دکه عرضه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت راه اندازی شد تا عدالت در حوزه نشریات با یک معیار و محک روشن جاری گردد.

وی افزود: در مواردی شاهد بودیم که نشریه ای با کیفیت مطالب بالا، با تیراژ و کیفیت فنی پایین منتشر می شد که شایسته آن نشریه نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با یک آنالیز کیفی واحد، بتوانیم آثار را با معیار های معین آنالیز کنیم. طرح رتبه بندی نشریات دانشجویی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی اقدام مؤثری است که می تواند مشوق خوبی برای رشد کیفی و گسترش عدالت در حوزه نشریات باشد.

حجازی زاده درباره طرح رتبه بندی نشریات دانشجویی وزارت بهداشت افزود: امتیاز نشریات دانشجویی از حیث معیار های کمّی توسط کمیته ارزیابی هر دانشگاه متشکل از دو عضو اصلی دانشجویی، عضو کمیته ناظر بر نشریات و کارشناسان نشریات دانشگاه ها، و معیار های کیفی به صورت متمرکز در دبیرخانه نشریات دانشگاهی واقع در وزارت بهداشت، محاسبه می گردد.

وی گفت: همچنین هر نشریه با توجه به امتیاز کسب شده در شش گروه، الف، ب، ج، د، ه، و رتبه بندی و متناسب با این امتیاز از تسهیلات مشخص شده برخوردار خواهد شد. ورود امتیاز کمی نشریات در هر دانشگاه بر عهده کارشناسان نشریات دانشگاهی و بارگذاری نشریات منتشر شده بر عهده مدیران مسئول نشریات دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1230

به "معیار های ارزیابی نشریات دانشجویی مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیار های ارزیابی نشریات دانشجویی مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید