منبع مطلع: سرعت توافق نهایی در وین در گرو تصمیمات طرف های مقابل است

به گزارش تور یونان ارزان، یک منبع مطلع با اشاره به وقفه دور هشتم مذاکرات برطرف تحریم ها در وین گفت: اگر طرف های مقابل پس از بازگشت از مرکز ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، امکان حرکت سریعتر به سمت توافق وجود دارد.

منبع مطلع: سرعت توافق نهایی در وین در گرو تصمیمات طرف های مقابل است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوعات به جای مانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، تفاهم شد هیأت ها برای مشورت و رایزنی به مرکز ها بازگردند.

این منبع مطلع با اشاره به اینکه دور هشتم گفت وگوها بعد از این وقفه کوتاه، از سر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: فرایند گفتگوها در مجموع سازنده و رو به جلو بوده است و اگر طرف های مقابل پس از بازگشت از مرکز ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، امکان حرکت سریعتر به سمت توافق وجود دارد.

پیشتر انریکه مورا کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین هم با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: هشتمین دور مذاکرات وین که از 27 دسامبر شروع شد و یکی از طولانی ترین دور مذاکرات تا به امروز بوده است وارد یک دوره استراحت شد.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان برای رایزنی و دریافت دستورالعمل ها به مرکز باز می گردند. مورا توضیح داد که اکنون تصمیمات سیاسی ضروری است.

مذاکره کنندگان در روزهای گذشته سرگرم تکمیل پیش نویس متن توافق و تصمیم گیری در خصوص بعضی موضوعات اختلافی بوده اند. قریب به اتفاق هیات ها اذعان دارند که گفت وگوها به رغم پیچیدگی بعضی مسائل رو به جلو و در جهت پیشرفت است.

دور هشتم مذاکرات برطرف تحریم ها از 6 دی ماه 1400 شروع شده و جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی تری برای لغو تحریم ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2074

به "منبع مطلع: سرعت توافق نهایی در وین در گرو تصمیمات طرف های مقابل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منبع مطلع: سرعت توافق نهایی در وین در گرو تصمیمات طرف های مقابل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید