موزه سنگ دشتستان راه اندازی می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ های هخامنشی شهرستان دشتستان از راه اندازی موزه سنگ دشتستان در آینده نزدیک اطلاع داد.

موزه سنگ دشتستان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، یدالله ذکاوت زاده با اعلام این خبر اعلام کرد: قطعه سنگ های منقول تاریخی که قبلاً کشف و ضبط شده بود، جمع آوری شده و در حال پاک سازی این آثار هستیم و به زودی در موزه ای با عنوان موزه سنگ دشتستان، استان بوشهر به نمایش گذاشته می شوند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ های هخامنشی شهرستان دشتستان عنوان نمود: نزدیک به چهل قطعه سنگ تاریخی، چون پایه آتشدان، بخش هایی از پایه ستون، سنگ قبر، سنگ زیرین و زبرین آسیاب و … از دوران هخامنشی و اسلامی در این موزه ساماندهی خواهد شد تا در کنار بازدید علاقه مندان از این آثار تاریخی، از فرسایش و تخریب آن ها نیز جلوگیری گردد.

وی تأکید کرد: این موزه در محل کاروانسرای مشیرالملک برازجان راه اندازی می گردد و در حال حاضر مراحل آماده سازی آثار و جای گذاری آن ها برای چیدمان موزه در حال اجرا است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ های هخامنشی دشتستان اضافه کرد: شهرستان دشتستان عظیم ترین شهرستان استان بوشهر است که با توجه به گستردگی آثار شهرستان می بایست برای حفاظت بهتر، این آثار جمع آوری می شد تا به صورت متمرکز حراست و نگهداری شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1091

به "موزه سنگ دشتستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سنگ دشتستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید