هشدار سازمان بهداشت جهانی؛ بحران کرونا در خاورمیانه

به گزارش تور یونان ارزان، با کاهش محدودیت های مقابله با شیوع بیماری کرونا در منطقه، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که خاورمیانه در مبارزه با کووید 19 در لحظه سرنوشت ساز قرار گرفته است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی؛ بحران کرونا در خاورمیانه

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد المنهاری کننده سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری گفت: ما در آستانه بحران (کرونا) در منطقه خود هستیم.

المنهاری اضافه کرد: عبور از یک میلیون مبتلا به کرونا نگران کننده است و کشور ها باید سیستم مراقبت های بهداشتی خود را تقویت کنند.

وی توضیح داد: تعداد موارد مبتلایان در ماه ژوئن (تیرماه) از تعداد کل موارد گزارش شده در چهار ماه پس از گزارش اولین مورد در منطقه بیشتر شده است.

المنهاری افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه را ناشی از افزایش تعداد آزمایشات انجام شده، کاهش محدودیت ها برای مقابله با شیوع کرونا در کشور ها و ضعیف شدن زیرساخت های بهداشتی کشور ها درگیر با کوویید 19 خواند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از 80 درصد از کل جانباختگان ناشی از بیماری کرونا در منطقه خاورمیانه در پنج کشور مصر، ایران، عراق، پاکستان و عربستان سعودی گزارش شده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

آخرین آمار ها نشان می دهد که یک میلیون و 644 هزارو 880 نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد 515 هزارو 445 نفر جانباخته اند.

بر اساس این آمار پنج میلیون و 843 هزارو 205 تن نیز بهبود یافته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1168

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی؛ بحران کرونا در خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی؛ بحران کرونا در خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید