پاکسازی آب آلوده با یاری الکتریسیته

به گزارش تور یونان ارزان، پژوهشگران استرالیایی، روشی برای پاکسازی آب آلوده ابداع نموده اند که با یاری الکتریسته انجام می گردد.

پاکسازی آب آلوده با یاری الکتریسیته

پژوهشگران دانشگاه سیدنی(USYD) استرالیا در آنالیز جدید خود، گامی به سوی پاکسازی جریان های فاضلاب صنعتی برداشته اند.

پژوهشگران بخش شیمی و مهندسی بیومولکولی دانشگاه سیدنی، فرایند جدیدی را برای پاکسازی فاضلاب حاوی آلاینده های سمی ابداع نموده اند.

جولیا سیارلینی جانگرز سوارز(Julia Ciarlini Jungers Soares)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش ما بر فاضلاب های صنعتی تمرکز دارد که با گونه های آلی و غیرآلی آلوده شده اند.

در این فرایند پاکسازی، الکتریسیته با یاری الکترودهای خاصی به کار گرفته می گردد تا واکنش اکسایش-کاهش را انجام دهد و آلاینده ها را به گازهای بی ضرر، یون ها و مواد معدنی تبدیل کند.

سیارلینی ادامه داد: ما فرآیندی بسیار قوی را به کار گرفته ایم که علاوه بر مقاوم ترین آلاینده ها مانند داروهای شیمیایی و آفت کش ها، ترکیبات آلی به کار رفته در صنایع را نیز از بین می برد.

وی اضافه نمود: این فرایندی نسبتا ساده است و به اضافه نمودن مواد شیمیایی احتیاج ندارد.

سیارلینی ادامه داد: فاضلاب، یکی از مسائل مهمی است که علاوه بر محیط زیست، بسیاری از صنایع را که به حجم قابل توجهی از آب احتیاج دارند، تهدید می نماید. یافتن راهکار های مناسبی برای استفاده دوباره از فاضلاب ها، کاری چالش برانگیز و پرهزینه است.

وی اضافه نمود: روش الکتروشیمیایی که ما از آن استفاده نموده ایم، این قابلیت را دارد که علاوه بر کارخانه های داروسازی، در صنایعی که باید قوانین دشواری را در رابطه با فاضلاب رعایت نمایند، به کار برود.

این گروه پژوهشی قصد دارند به زودی روش خود را بر آلاینده های خاصی متمرکز نمایند تا به تغییرات شیمیایی طی فرآیند اکسایش- کاهش الکتروشیمیایی پی ببرند.

این پژوهش، در مجله Algal Research به چاپ رسید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1182

به "پاکسازی آب آلوده با یاری الکتریسیته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکسازی آب آلوده با یاری الکتریسیته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید