پاییزه کتاب شروع به کار کرد

به گزارش تور یونان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از شروع پاییزه کتاب 1400 با مشارکت 980 کتابفروشی از سراسر کشور اطلاع داد.

پاییزه کتاب شروع به کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، آقای علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به فرایند برگزاری طرح پاییزه کتاب 1400، گفت: فراخوان ثبت نام از کتابفروشان برای حضور در طرح پاییزه کتاب 1400 از روز پنجشنبه 20 آبان 1400 شروع شد و تا انتها روز دوشنبه 24 آبان ادامه داشت.

او اضافه نمود: در این دوره از طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) حضور 980 کتابفروشی از سراسر ایران تأیید شد. از این تعداد 150 کتابفروشی در استان تهران و 830 کتابفروشی در سایر استان ها فعالیت دارند. از تعداد 830 کتابفروشی سایر استان ها، 746 کتابفروشی در مراکز استان ها فعالیت دارند و 41 کتابفروشی نیز در شهر های کمتر برخوردار هستند.

آقای رمضانی ادامه داد: اجرای طرح به مدت پنج روز، یعنی از روز شنبه 29 آبان تا روز چهارشنبه سوم آذر 1400 خواهد بود. همان طور که در نشست خبری هفته کتاب نیز اعلام شد برای اجرای بهتر عدالت فرهنگی این طرح در شهر های کمتر برخوردار از کتابفروشی 10 روز است؛ بنابراین روز انتهای طرح در این شهر ها انتها روز دوشنبه هشتم آذر خواهد بود.

او سپس بیان نمود: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برای تهیه کتاب ها یاری حال مردم سراسر ایران خواهد بود، اما در نظر گرفتن مؤلفه ها و ویژگی های کتاب خوب بر عهده خود مردم و مخاطبان است و البته رسانه ها نیز در فرایند این انتخاب نقش دارند. امیدوارم اجرای طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را موجب گردد.

آقای رمضانی یادآور شد: در طرح پاییزه کتاب 1400 خریداران می توانند کتاب های تألیفی را با یارانه 20 درصدی و کتاب های ترجمه شده را با یارانه 15 درصدی از کتابفروشی های عضو طرح خریداری نمایند. سقف مجاز خرید 300 هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر خریدار 60 هزار تومان معین شده است. اسامی، مشخصات و نشانی کتابفروشی های عضو طرح پاییزه کتاب 1400 نیز در tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان شروع شده و تا یکم آذر با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1998

به "پاییزه کتاب شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییزه کتاب شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید