چگونه از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بریم؟

به گزارش تور یونان ارزان، وقتی با هواپیما سفر می کنیم همین که هواپیما از زمین بلند می شود احساس می کنیم دیگر قدرت هیچ تغییری را نداریم و دستمان به جایی بند نیست. اتفاقات و حوادث هوایی معمولا خیلی کم رخ می دهند اما به هر حال همین تصور و میان زمین و آسمان بودن، در طول پرواز آزاردهنده است.

چگونه از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بریم؟

طبق آمار ارائه شده در سال های 1993 تا 2000 حدود 568 حادثه هوایی و سقوط هواپیما رخ داده است که در این حوادث تقریبا 53500 نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارشتات 90 درصد از مسافران از حوادث یادشده جان سالم به در برده اند. در میان این حوادث 26 حادثه بسیار شدید و مرگبار بوده اند اما از این حوادث نیز 50 درصد مسافران زنده مانده اند. پس در حوادث هوایی نیز می توان جان سالم به در برد و زنده ماند. خوب است با برخی نکات ضروری پرواز آشنا شوید و بدانید رعایت چه مواردی در حوادث هوایی به شما کمک می کند.

  1. پیش از همه چیز راه های خروجی هواپیما را شناسایی کنید و ببینید صندلی شما چقدر تا آنجا فاصله دارد و چطور می توانید خودتان را به راه های خروج برسانید.
  2. کمربند ایمنی خود را ببندید، یکی از مهمترین عوامل در هنگام سقوط سفت بستن کمربند ایمنی است زیرا از افزایش احتمالی نیروی گرانش جلوگیری می کند.
  3. نحوه نشستن روی صندلی هواپیما نیز روی کم کردن آسیب های احتمالی تاثیرگذار است. باید به پشتی صندلی تکیه داده و صندلی جلویی را فشار دهید.
  4. بیشتر مسافرانی که در سقوط زنده می مانند با شکستگی پا روبرو می شوند؛ این شکستگی به خاطر برخورد صندلی جلو با زانوها رخ می دهد. پس بهتر است تا جایی که می توانید پاهایتان را از صندلی های جلویی دور نگه دارید.
  5. احتمالا شنیده اید امن ترین صندلی های هواپیما، صندلی های روی بال هستند، زیرا بدنه هواپیما در این قسمت محکم تر است. اما تحقیقات روی هواپیماهای سقوط کرده نشان داده است که صندلی های عقب هواپیما مطمئن ترین صندلی های آن هستند و مسافران در صورتی که روی این صندلی ها بنشینند شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.
  6. استنشاق دود نیز از دلایل اصلی مرگ مسافران سقوط هواپیماست. پس از سقوط و مشاهده دود هرچه سریعتر دستمال و یا پارچه خیسی را جلو دهان و بینی خود بگیرید. برای اینکه دود کمتری وارد مجاری تنفسی شما شود بهتر است سر خود را پایین بگیرید.
  7. عجیب نیست اگر در چنین شرایطی هول شوید و دست و پای خود را گم کنید. اما باید بدانید هر چه سرعت عمل تان بیشتر باشد شانس زنده ماندن بیشتری دارید.

حوادث مرگبار هوایی و سقوط هواپیما در ایران

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2244

به "چگونه از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید