کارشکنی مدارس انگلیس با اجباری کردن لباس های فرمِ گرانقیمت برای دانش آموزان

به گزارش تور یونان ارزان، نمایندگان مجلس انگلیس می گویند که بعضی از مدارس این کشور برای جلوگیری از ورود دانش آموزان فقیر به صورت تعمدی، لباس های فرم گران قیمت را انتخاب می نمایند.

کارشکنی مدارس انگلیس با اجباری کردن لباس های فرمِ گرانقیمت برای دانش آموزان

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، اِما هاردی، یکی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس در نامه ای به دایمون هیندز، وزیر آموزش این کشور از او خواسته تا مدارس را از اجبار کردن والدین برای خرید لباس های فرم برند و گران قیمت بازدارد.

به گفته هاردی، مدارس دولتی انگلیس به تقلید از مدارس خصوصی این کشور در حال اجباری کردن لباس های فرم گران قیمت از جمله کت و حتی جوراب های برند هستند.

او هم چنین اذعان داشته که برخی از مدارس لباس های فرم دانش آموزان را به طور عمدی از تولیدنمایندگان گران قیمت سفارش می دهند تا خانواده های فقیر را از ثبت نام منصرف نموده و هم چنین از این تولیدنمایندگان برای عقد قراردادهای انحصاری تخفیف های ویژه ای دریافت می نمایند.

برخی از والدین با بیان شکایات خود نسبت به گرانی بسیار زیاد برخی از لباس های فرم مدارس، قیمت برخی از این لباس ها را بین 80 تا 100 پوند اعلام نموده اند.

لوسی پاول، یکی دیگر از اعضای حزب کارگر انگلیس اظهار داشته که برخی مدارس به طور عمدی لباس های بسیار گران قیمت را برای دانش آموزان انتخاب می نمایند تا تنها دانش آموزان مرفه و ثروتمند قادر به ثبت نام باشند.

اِما هاردی از والدین خواسته تا با شرکت در نظرسنجی وب سایت او، قیمت لباس های فرم مدارس دانش آموزان خود را اعلام نمایند.

یک نظرسنجی از انجمن بچه ها انگلیس در سال گذشته میلادی (2018) نشان داد خانواده ها برای هر فرزند خود در مقطع دبیرستان سالیانه به طور میانگین مبلغ 340 پوند صرف خرید لباس های فرم می نمایند که به نسبت سال 2015 میلادی افزایش هفت درصدی یا 24 پوندی داشته است. والدین بچه ها مدارس ابتدایی نیز به طور میانگین سالیانه مبلغ 255 پوند را صرف خرید لباس های فرم مدارس فرزندان خود می نمایند که به نسبت سال 2015 میلادی دو درصد افزایش یافته است.

تحقیقات نشان داده تقریبا یک خانواده از هر شش خانواده انگلیسی اعلام نموده اند که خرید لباس های گران قیمت مدارس آن ها را مجبور به کاهش صرف هزینه های خورد و خوراک و دیگر ملزومات اساسی می نماید.

این در حالیست که در انگلیس مقامات محلی و مسوولان مدارس دولتی می توانند لباس های فرم دانش آموزان را به آن ها اهدا نموده یا در صورت مسائل اقتصادی دانش آموز در تهیه این لباس ها به آن ها یاری نمایند.

در ولز نیز صندوق ویژه ای برای دانش آموزان وجود دارد که می تواند مبلغ 125 پوند به هر دانش آموز برای تهیه لباس فرم مدرسه، لوازم آلتحریر، وسایل ورزشی و دیگر وسایل مورد احتیاج برای فعالیت های خارج از مدرسه اعطا کند.

به نوشته روزنامه گاردین، هم چنین در اسکاتلند والدین می توانند از صندوق های ویژه شوراهای محلی یاری هزینه تهیه لباس های فرم مدرسه و کفش اخذ نمایند. با این حال در برخی موارد هزینه تهیه لباس فرم گرانقیمت به حدی است که با وجود چنین یاری هایی کار را برای والدین دانش آموزان سخت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 386

به "کارشکنی مدارس انگلیس با اجباری کردن لباس های فرمِ گرانقیمت برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشکنی مدارس انگلیس با اجباری کردن لباس های فرمِ گرانقیمت برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید