کبگانیان: در شیوه نو کنکور توجه به کلاس های درس جای مهارت تست زنی را می گیرد

به گزارش تور یونان ارزان، دبیر ستاد نقشه جامع عملی کشور درباره مزیت های تغییر شیوه برگزاری کنکور از جمله رعایت عدالت آموزشی و جدی تر گرفتن کلاس های درس و مدرسه شرح داد.

کبگانیان: در شیوه نو کنکور توجه به کلاس های درس جای مهارت تست زنی را می گیرد

منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع عملی کشور در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره تغییر شیوه برگزاری کنکور و رعایت عدالت آموزشی به واسطه آن بیان نمود: یکی از اهداف این طرح برقراری عدالت آموزشی است. تعجبم از افرادی که مصوبات را به طور دقیق مطالعه نکردند و معتقدند که این طرح برخلاف رعایت عدالت آموزشی است.

دبیر ستاد نقشه جامع عملی کشور ادامه داد: پیش از این تمام تمرکز کنکور به سمت کلاس های کنکور، افزایش مهارت تست زنی و به طور کلی افرادی بود که از تمکن اقتصادی برخوردار هستند، اما حال صرفا از مطالب ارائه شده در کلاس های درس که برای مدارس تهران و سایر استان ها یکسان است، امتحان نهایی گرفته می گردد.

به گفته وی، ارزش کنکور فعلی در طرح تازه به 40 درصد تقلیل پیدا می نماید به زودی در این باره اطلاع رسانی کاملی صورت خواهد گرفت

کبگانیان با اشاره به مزیت دیگر تغییر شیوه برگزاری کنکور علاوه بر رعایت عدالت آموزشی، گفت: مزیت مهم تر طرح این است که مدرسه جدی تر گرفته می گردد و دانش آموزان به جای توجه به کلاس های کنکور و افزایش مهارت های تست زنی به درس توجه بیشتری خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که بر حسن اجرای طرح کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی کدام افراد یا نهاد ها نظارت خواهند کرد، گفت: با تقلیل ارزش کنکور بحث مافیای کنکور هم تا حدودی کنتزل می گردد. سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش بر روی موسسات کنکور نظارت دارند. ابزار های نظارتی این طرح بعد از نهایی شدن آن تعیین می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1811

به "کبگانیان: در شیوه نو کنکور توجه به کلاس های درس جای مهارت تست زنی را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبگانیان: در شیوه نو کنکور توجه به کلاس های درس جای مهارت تست زنی را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید