کدام خودروها باید روزانه ضد عفونی شوند؟

به گزارش تور یونان ارزان، اتومبیل می تواند یکی از راه های انتقال ویروس کرونا باشد که بر همین اساس، ضدعفونی وسیله نقلیه از اهمیت زیادی در پیشگیری از انتقال ویروس برخوردار است.

کدام خودروها باید روزانه ضد عفونی شوند؟

به گزارش خبرنگاران از مهر، یکی از راه های انتقال ویروس کرونا، تماس پوست با سطوح یا اشیای آلوده است.

به عنوان مثال، فرد می تواند ویروس کرونا را با لمس یک سطح یا شی که ویروس روی آن است و سپس لمس کردن دهان، بینی یا احتمالاً چشمان خود دریافت کند.

ویروس می تواند به مدت چند ساعت روی بعضی سطوح فعال بماند و موجب افزایش انتقال بیماری گردد. با توجه به اینکه اتومبیل برای رفتن به سر کار یا خرید مایحتاج زندگی مورد استفاده قرار می گیرد، آیا ضروری است روزانه ضدعفونی گردد؟

مهم ترین چیزی که باید در خصوص ویروس کرونا روی سطوح دانست این است که به راحتی می توان آنها را با ضدعفونی کننده های خانگی که ویروس را از بین می برند غیرفعال کرد.

مطالعات نشان داده اند که ویروس می تواند تا 72 ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ، کمتر از 4 ساعت روی مس و کمتر از 24 ساعت روی مقوا زنده بماند. با توجه به اینکه بدنه خودروها قسمتی از فلز و قسمتی از پلاستیک ساخته شده ماندگاری ویروس بر روی آن بیشتر است.

برای جلوگیری از انتشار این بیماری باید حداقل، سطوح لمس شده در وسیله نقلیه را در انتهای هر بار استفاده، تمیز و ضد عفونی کرد. بایستی اطمینان حاصل گردد که روش های نظافت و ضد عفونی به طور مداوم و صحیح رعایت می گردد. در هنگام تمیز کردن وسیله نقلیه، درها و پنجره ها باید باز بمانند.

در صورت استفاده شخصی از اتومبیل و اطمینان از عدم سوار شدن فرد مبتلا به بیماری کووید 19 و رعایت بهداشت فردی توسط سرنشینان، ضدعفونی کردن روزانه اتومبیل ضروری نیست. در صورت عدم اطمینان از سوار شدن افراد آلوده ضروری است پس از هر سوار و پیاده شدن، سطوح در تماس ضدعفونی شوند.

برای سطوح سخت در قسمت داخلی وسیله نقلیه مانند جایگاه های سخت، دسته جایگاه، دستگیره درب، دستگیره کمربند ایمنی، کنترل نور و هوا، درها و پنجره ها و اجزایی که بیشتر در معرض الودگی هستند، اگر چرک قابل مشاهده وجود دارد باید ابتدا از آب و شوینده و سپس از مواد ضدعفونی کننده مناسب استفاده گردد.

برای قسمت های نرمتر خودرو مانند جایگاه های پارچه ای جهت ضد عفونی از یک شوینده مناسب برای سطوح نرم و قابل نفوذ استفاده گردد. فرمان اتومبیل از قسمت هایی است که در تماس مکرر قرار می گیرد و بایستی با ماده مناسب ضد عفونی گردد. هنگام ضد عفونی کردن، زمان کافی در نظر گرفته گردد تا مواد اثر ضد عفونی کنندگی خود را اعمال کنند. در همه مراحل تمیز و ضد عفونی کردن از دستکش استفاده گردد.

برای سطوح الکترونیکی داخل اتومبیل که به طور مکرر لمس می شوند، مانند سیستم های صوتی تصویری یا صفحه نمایش لمسی، ابتدا گرد و غبار قابل مشاهده پاک گردد و برای ضد عفونی کردن، از دستمال مرطوب یا اسپری حاوی الکل 70 درصد استفاده گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1145

به "کدام خودروها باید روزانه ضد عفونی شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام خودروها باید روزانه ضد عفونی شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید