کرونا، غم نان، کاسبی های یواشکی

به گزارش تور یونان ارزان، یک کارشناس حوزه کار معتقد است تصمیماتی که در مورد تعطیلی مشاغل غیرضرور و اصناف و کسبه در زمان مدیریت بحران کرونا گرفته می گردد باید با درنظر دریافت شرایط درآمدی کسب و کار ها و مسائل اقتصادی و معیشتی صاحبان مشاغل باشد.

کرونا، غم نان، کاسبی های یواشکی

به گزارش ایسنا، حمید نجف، اظهار کرد: علیرغم آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نموده که در شهر های قرمز به جز مشاغل ضروری، بعضی صنوف و مشاغل غیر ضرور باید تعطیل نمایند، اما به سطح شهر که می رویم می بینیم یکسری از گروه های شغلی همچنان در حال فعالیت هستند و کرکره مغازه هایی مثل آرایشگاه ها نیمه باز است و کاسبی های یواشکی در جریان است.

وی ادامه داد: طبعا این کسب و کار ها باید اجاره خود را بپردازند و بیشتر آن ها چک و بدهی یا قسط بانکی دارند، ولی وقتی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می گردد بسیاری از آن ها کوشش می نمایند به خاطر حفظ جان مردم و رعایت مسایل بهداشتی تعطیل نمایند.

نجف توضیح داد: درست است که مصوبات و تصمیماتی که در مورد تعطیلی شهر های قرمز یا مشاغل غیرضرور گرفته می گردد با هدف مدیریت بحران کرونا است تا کشور بیش از این آسیب نبیند و آمار فوتی ها و مبتلایان بالاتر نرود، ولی باید بپذیریم که شرایط درآمدی کسب و کار ها و مسائل اقتصادی و معیشتی صاحبان مشاغل را هم درنظر بگیریم و از آن ها حمایت کنیم.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: بیشتر کسب و کار ها دو هفته در ایام نوروز تعطیل بودند و وقتی هم که فعالیت خود را شروع کردند با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ناچار شدند دوباره تعطیل نمایند در حالی که این کسب و کار ها ممر درآمد دیگری ندارند، چون اصل منبع درآمدشان کاسبی است و باید نان به خانه هایشان ببرند.

وی بر لزوم حمایت از مشاغل و کسب و کار ها در زمان تعطیلی بازار تاکید نمود و گفت: آیا دولتی ها حاضر می شوند دو ماه حقوق نگیرند یا یک سوم حقوقشان را در اختیار کسبه محل قرار دهند تا اصناف و کسب و کار هایی که ناچار به تعطیلی شده اند حمایت شوند؟

به گفته این کارشناس حوزه کار خروجی تصمیماتی که از بالا در شرایط بحرانی کرونا گرفته می گردد مهم و تاثیرگذار است و باید شرایط زندگی افراد و وضع درآمدی کسب و کار ها هم در آن لحاظ گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1717

به "کرونا، غم نان، کاسبی های یواشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، غم نان، کاسبی های یواشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید