تور ارزان ترکیه: گردشگری ترکیه دوباره رونق گرفت

به گزارش تور یونان ارزان، از ماه اوت سال 2015، تعداد گردشگران خارجی در ترکیه افزایش یافته است. با ادامه خبر همراه خبرنگاران باشید.

تور ارزان ترکیه: گردشگری ترکیه دوباره رونق گرفت

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

شمار گردشگران خارجی در ترکیه برای اولین بار بعد از ماه اوت سال 2015، رو به افزایش بوده است. ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ماه آوریل سال 2017، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با 18 درصد رشد همراه بود. این امر سبب شده است ترکیه بالاخره از فرایند نزولی پس از تیرگی روابط با روسیه در سال 2015 خارج گردد.

ترکیه برای برون رفت از خلا اقتصادی با 4/7 درصد از فراوری ناخالص ملی اش، ب درآمدهای ارزی و بهبود صنعت گردشگری احتیاج دارد. حدود یک سال پس از عذرخواهی ترکیه از روسیه به علت یک ففرایند هواپیما در مرز میان دو کشور، آمار و ارقام ماه آوریل اولین نشانه از بهبود گردشگری در این کشور است و در صورتی که این فرایند ادامه داشته باشد، درآمدهای صنعت گردشگری می تواند فراتر از انتظارات که 10 درصد پیش بینی شده بود برود.

بر اساس اعلام انجمن هتل ها و سرمایه گذاران گردشگری ترکیه، میانه نرخ اشغال هتل ها از 59/2 درصد سال گذشته به 61/2 درصد افزایش یافته و بعلاوه نرخ روزانه میانه هتل ها در استانبول در همین بازه زمانی از 111/9 یورو به 78/5 یورو نزول پیدا نموده است.

وزارت گردشگری ترکیه در گزارشی که به صورت سالانه منتشر می نماید، اعلام نموده بود شمار گردشگران در این کشور در سال 2016 با 29 درصد کاهش به 25/2 میلیون نفر و در آمدهای حاصل از این صنعت نیز با کاهش 37 درصدی به 15 میلیارد دلار در سال گذشته تنزل یافته بود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2036

به "تور ارزان ترکیه: گردشگری ترکیه دوباره رونق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: گردشگری ترکیه دوباره رونق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید