گلوبال تایمز: آمریکا در درک منافع مشترک با چین گرفتار کج فهمی است

به گزارش تور یونان ارزان، یک روزنامه دولتی چین با اشاره به مناقشه تجاری با آمریکا تاکید نمود، پکن بر سر مسائل اصولی امتیاز نمی دهد و آمریکا به اشتباه باور دارد که روابط تجاری و مالی دوجانبه تنها به نفع پکن است و استقامت چین را دست کم گرفته است.

گلوبال تایمز: آمریکا در درک منافع مشترک با چین گرفتار کج فهمی است
با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شنبه از چین خواست تا فوراً به یک جمع بندی درباره توافق تجاری با واشنگتن برسد.

روزنامه گلوبال تایمز چین یکشنبه در سرمقاله ای نوشت چین هرگز در مسائل مهم اصولی امتیاز نمی دهد. براساس گزارش این رسانه دولتی، دلیل مناقشه تجاری میان این دو کشور آن است که آمریکا مرتکب اشتباهی اساسی می گردد و باور دارد که چین به صورت یکجانبه از روابط تجاری و مالی چین - آمریکا سود می برد.

گلوبال تایمز نوشت: علاوه بر این آمریکا در درک منافع دو کشور دچار کج فهمی شده است و عمیقاً پایداری چین را دست کم گرفته است. طرف آمریکایی چین را بابت موانع موجود در مذاکرات تجاری سرزنش می نماید و می گوید چین خلف وعده نموده است. آنچه معاون نخست وزیر چین گفته است، حقیقت را آشکار می نماید. حقیقت این است که آمریکا برای طرح شروطی کوشش دارد که به حاکمیت ملی و عزت چین آسیب می رساند یا عمیقاً غیر منصفانه یا غیر واقع بینانه است. چنین خواسته هایی گفت وگوها را دشوارتر می نماید.

گلوبال تایمز نوشت: ما باور داریم که تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه ها بیش از حد تحریک نماینده است اما آمریکا به خوبی می داند که جامعه آمریکایی و دنیا درباره چشم اندازهای چین و آمریکا برای رسیدن به یک توافق تجاری امید دارند.

آمریکا و چین کوشش دارند تا به اختلافاتی که پس از اعمال تعرفه 25 درصدی از سوی ترامپ روی کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلاری بروز کرد، غلبه نمایند. این اقدام ترامپ در ژوئن گذشته با هدف بهبود کسری تجاری آمریکا - چین انجام شد. از آن موقع، طرفین چندین بار افزایش تعرفه انجام دادند.

آمریکا پنج شنبه گذشته تعرفه تجاری برای کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد. ترامپ همچنین دستور داد تا تعرفه مابقی کالاهای وارداتی آمریکا از چین که حدود 300 میلیارد دلار برآورد می گردد، افزایش یابد. دولت چین در واکنش به این تحولات گفته است اقدامات تلافی جویانه در نظر می گیرد.

با این حال ترامپ گفته است بسته به نتایج مذاکرات تجاری آینده، این تعرفه ها ممکن است برداشته گردد. در همین حال دور جدید گفت وگوهای تجاری آمریکا - چین آدینه بدون نتیجه سرانجام یافت اما طرفین برای دور بعدی مذاکرات در پکن موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 261

به "گلوبال تایمز: آمریکا در درک منافع مشترک با چین گرفتار کج فهمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوبال تایمز: آمریکا در درک منافع مشترک با چین گرفتار کج فهمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید