10 خاصیت فوق العاده تخم بلدرچین

به گزارش تور یونان ارزان، فواید تخم بلدرچین و ارزش غذایی تخم بلدرچین و خواص فوق العاده تخم بلدرچین برای سلامتی بچه ها و عوارض مصرف بیش از حد تخم بلدرچین را ببینید.

10 خاصیت فوق العاده تخم بلدرچین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین برای بچه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از today ،تخم بلدرچین در سراسر دنیا یافت و مصرف می گردد، اما در خصوص اندازه آن صحبت می گردد، آنها نسبتا کوچکتر از تخم اردک و تخم مرغ هستند. همچنین تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ های معمولی، نسبت زرده به سفیده بیشتری دارد. به این ترتیب، افراد مبتلا به کلسترول بالا باید از مصرف آن اجتناب نمایند. به غیر از این موارد، تخم بلدرچین می تواند یک گزینه سالم برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما باشد.

ارزش غذایی تخم بلدرچین (هر 100 گرم)

آب:74.35 گرم

انرژی:158 کیلو ژول

پروتئین:13.05 گرم

لیپید:11.09 گرم

کربوهیدرات:0.41 گرم

چربی:0 گرم

قند:0.40 گرم

کلسیم:64.00 میلی گرم

آهن:3.65 میلی گرم

منیزیم:13.00 میلی گرم

فسفر:226.00 میلی گرم

پتاسیم:132.00 میلی گرم

سدیم:141.00 میلی گرم

آیا می توانم به کودکم تخم مرغ بلدرچین بدهم؟

همانطور که فرزندتان در حدود 9 ماهگی آغاز به مصرف مواد غذایی جامد می نماید، می توانید فقط زرده تخم بلدرچین را نیز به او بدهید. حالا اگر فرزند شما 1 تا 3 ساله است، می توانید هر روز تخم مرغ بلدرچین را با زرده و سفیده تهیه کنید و به او بدهید. بچه ها بین 3 تا 7 ساله می توانند 2-3 تخم بلدرچین در روز مصرف نمایند، بسته به ظرفیت گوارش فردی آنها. بچه ها بالای 7 سال می توانند حدود 3-5 تخم بلدرچین در روز بخورند.

مزایای شگفت انگیز تخم بلدرچین برای سلامتی بچه ها:

با توجه به محتویات مواد مغذی ضروری،به فرزند شما یاری زیادی می نماید و مزایای بسیار زیادی خواهد داشت برخی از مزایای تخم مرغ بلدرچین در بخش سلامت آورده شده است.

1. تخم بلدرچین برای بهبود سیستم ایمنی و حافظه:

تخم مرغ های بلدرچین به شما یاری می نمایند تا یک سیستم ایمنی قوی داشته باشید.همچنین به افزایش سطح هموگلوبین یاری می نمایند و به بدن کودک شما یاری می نماید تا سموم و سایر ترکیبات فلزی را دفع کند. تخم بلدرچین از کلیه، کبد و کیسه صفرا شما نیز مراقبت می نمایند.

اگر فرزند شما به طور مداوم از انواع مختلف آلرژی و بیماری ها رنج می برد، تخم مرغ بلدرچین به طور قطع از آن جلوگیری خواهد نمود.

تخم بلدرچین همچنین به افزایش فعالیت مغز و بهبود حافظه یاری می نمایند.

گنجاندن تخم مرغ بلدرچین در رژیم منظم کودک شما ممکن است به بالا بردن نمره او در آزمون های کلاسی نیز یاری کند.

2. تخم بلدرچین غنی از ویتامین ها و مواد معدنی:

یکی از دلایل اصلی به والدین برای دادن تخم بلدرچین به بچه هاشان، این است که آنها غنی از ویتامین ها و مواد مغذی سالم هستند.

محتوای پروتئین قابل توجهی از تخم مرغ بلدرچین رشد و تکامل کودک شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، تخم بلدرچین دارای ویتامین B1 است که برای رشد زودرس کودک بسیار ضروری می باشد. در واقع، محتوای ویتامین B1 تخم مرغ بلدرچین حتی بیشتر از مقدار ویتامین B1 موجود در مرغ است.

3. تخم بلدرچین برای یاری به درمان سرفه و آسم:

آیا کودک شما به طور مداوم از سرفه و مسائل مرتبط با آسم رنج می برد؟ وقت آن است که با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید و از پیشنهاد او برای دادن تخم بلدرچین به فرزندتان استفاده و مشورت کنید.

تخم بلدرچین حاوی مواد مغذی حیاتی هستند، که به فرزند شما یاری می نماید تا مسائل تکراری سرفه و آسم را کاهش دهد. همچنین محتوای پروتئین بالا است که باعث تقویت سیستم ایمنی کلی کودک شما می گردد.

4. تخم بلدرچین برای تقویت و بهبود شکل گیری سلول های قرمز خون:

جایگزین های مواد غذایی حاوی آهن، مانند تخم بلدرچین باعث تشکیل گلبول های قرمز در کودک شما می گردد. همچنین، وجود مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم در تخم بلدرچین به کودکتان یاری می نماید تا رشد سالم استخوان، دندان و ناخن خود را حفظ کند.

5. تخم بلدرچین برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری لاعلاج:

تخم بلدرچین در واقع غذای فوق العاده ایی برای بچه ها شما هستند، زیرا اغلب هر گونه احتمال بالقوه برای ایجاد بیماری لاعلاج، به شکل بیماری های قلبی، آرتریت و حتی سرطان در کودکتان را محدود می نمایند. ممکن است حتی بچه ها زمانی که از کمبود پتاسیم رنج می برد،در نهایت منجر به بیماری های لاعلاج گردد،با این حال، مصرف روزانه و منظم تخم بلدرچین باعث افزایش سطح بالاتری از پتاسیم در بدن کودک شما خواهد شد و هر گونه احتمال بیماری های سرطانی را ریشه کن می نماید.

6. یاری به بهبود بینایی با تخم بلدرچین:

تخم بلدرچین به عنوان یک منبع غنی از ویتامین A، کاهش دژنراسیون ماکولا یاری می نماید و مانع توسعه آب مروارید می گردد. بنابراین، فعالیت آنتی اکسیدانی این ویتامین ضروری در تخم بلدرچین منجر به بهبود بینایی می گردد.

7. تخم بلدرچین بری افزایش سطح انرژی:

مصرف تخم بلدرچین برای صبحانه مناسب است، تا میزان انرژی شما را در طول روز حفظ کند. بنابراین چنانچه در بخش سلامت عنوان شده لازم نیست به دیگر محرک ها وابسته شوید تا سطح انرژی فرزندتان را تنظیم کنید.

8. تخم بلدرچین منبع غنی از ویتامین ها:

تخم بلدرچین سرشار از ویتامین های A، B1، B2، B6، B12 و ویتامین D، آهن، منیزیم، روی، مس، فسفر می باشد، پس در بچه ها مبتلا به کم خونی ها و بچه های که دچار فقر آهن و کمبود ویتامین D می باشند توصیه می گردد.

9.- ایمن در برابر باکتری سالمونا:

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از نظر سالمونلا (سالمونلا باکتری گرم منفی است که در تخم مرغ ها معمولاً وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایعترین مسمومیتهای غذایی میباشد) ایمنی بیشتری دارد. تخم بلدرچین از آن جهت در برابر سالمونلا ایمنی دارد که دمای بلدرچین یک درجه بالاتر از حرارت بدن مرغ است و در این درجه سالمونلا نمی تواند زنده بماند.

10. تخم بلدرچین حاوی پروتئین بالا و کلسترول خوب:

میزان پروتئین در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بیشتر بوده و میزان کلسترول خوب در تخم بلدرچین بیشتر از تخم مرغ است و تخم بلدرچین غنی تر از کلسیم و فسفر نسبت به تخم مرغ و میزان آهن در تخم بلدرچین بیش از 7 برابر تخم مرغ می باشد.

یک جایگزین خوب برای تخم مرغ چیست؟

در اغلب موارد، شما با بچه های هستید، که به تخم مرغ حساسیت دارند و از این رو ویتامین B1 مهم را در بدن خود ندارند.اگر فرزند شما یکی از آنها باشد، نیازی به ترس از کمبود ویتامین B1 نیست زیرا تخم بلدرچین جایگزین مناسبی می باشد. به دلیل وجود یک پروتئین به نام اوموموویید، تخم بلدرچین نه تنها احتمال آلرژی را محدود می نماید، بلکه در عین حال به کودک شما یاری می نماید تا نشانه هایی از هر گونه تشکیل آلرژی بالقوه در بدن را از بین ببرد.

عوارض جانبی استفاده بیش از حد از تخم بلدرچین:

- آلرژی به تخم بلدرچین:

برخی از بچه ها ممکن است هم به بلدر چین هم به تخم مرغ آلرژی داشته باشند و یا ممکن است که واکنش های آلرژیک را بدتر کند که در چنین مواردی، بهتر است از مصرف تخم بلدرچین اجتناب کنید.

- مصرف زیاد تخم بلدرچین مضر برای سیستم گوارشی:

حضور ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و غیره در تخم بلدرچین از بسیاری از مسائل دستگاه گوارش یاری زیادی می نماید.

اما آنطور که در این بخش از سلامت آورده ایم هنگامی که بیش از حد مصرف گردد، ممکن است منجر به تعدادی از مسائل انسداد روده، گاز معده ، نفخ شکم و غیره گردد.

- وجود بیش از حد اکسیدان میتواند مضر باشد:

تخم بلدرچین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات آنتی اکسیدانال است.

اگرچه این ترکیبات مزایای سلامتی را به ارمغان می آورند، اما وقتی که آن را بیش از حد مصرف کنید ممکن است باعث عوارض بدی گردد. بنابراین،مصرف آنتی اکسیدان ها برای یک دوره طولانی مدت ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

آیا می توانید تخم بلدرچین را به طور منظم مصرف کنید؟

همانطور که در بالا شرح داده شد، اندازه تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کوچکتر است.، بنابراین تعداد تخم بلدرچین که شما می خورید نیز میتواند بالاتر از تخم مرغ باشد.

احتیاط:

قبل از دادن تخم بلدرچین به کودک خود موارد زیر را رعایت کنید:

اگر چه تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ بسیار کمتر دچار آلرژی میکند، اما توصیه می گردد که قبل از دادن تخم بلدرچین (حتی زرده تا 1 سالگی) با متخصص اطفال برای هر گونه عوارض جانبی احتمالی مشورت کنید.

میتوانید تخم بلدرچین هایی که به صورت تجاری در دسترس هستند و کودک شما به درستی آنها را هضم می نماید، را به طور منظم به او بدهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1360

به "10 خاصیت فوق العاده تخم بلدرچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خاصیت فوق العاده تخم بلدرچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید