5 نماینده ایران در رشته های IT راهی مسابقات جهانی فرانسه شدند

به گزارش مجله میکونوس، هفته آینده نمایندگان ایران در رشته های IT مسابقات جهانی مهارت راهی فرانسه خواهند شد. ایران در این دور از مسابقات 5 نماینده در رشته های آی تی دارد که با حمایت و منتوری (هدایت) فنی آروان کلاد وارد این رویداد مهم بین المللی می شوند. مسابقات جهانی WorldSkills از سال 1945 تاسیس شد. این مسابقات هر دو سال یک بار با حضور هزاران شرکت کننده برگزار می گردد.

5 نماینده ایران در رشته های IT راهی مسابقات جهانی فرانسه شدند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، مسابقات جهانی مهارت پیشینه ای نزدیک به 80 سال دارد و جوانانی که زیر 22 سال سن دارند، هر دو سال به رقابت در رشته های متنوع می پردازند. مبنای انتخاب اولیه شرکت نمایندگان در این مسابقات مانند نمونه جهانی آن، حضور عادلانه و با توزیع جغرافیایی حداکثری از بخش های مختلف کشورهاست. آروان کلاد از سال 1396 در نقش حامی و منتور (راهنما) در کنار نمایندگان ایران در رشته های آی تی این مسابقات بوده است تا یاری کند این رقابت نمایندگان با توانایی بالاتر و توانمندتر وارد عرصه رقابت جهانی شوند.

علیرضا پورچالی در رشته پردازش ابری، امیررضا غلامی در رشته توسعه برنامه های موبایل، سید آرمین طاهری در رشته مدیریت سیستم های تحت شبکه، امیرعباس قاسمی در رشته فناوری های وب، مهرداد شیروانی در رشته راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که پس از دو مرحله اردوی فشرده و تخصصی در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) به لیون فرانسه که میزبان این دوره مسابقات جهانی ست، وارد خواهند شد.

نکته مهم درباره شرکت نمایندگان ایرانی این دوره از مسابقات، تعداد نوجوانان زیر 20 سال و پراکندگی جغرافیایی محل تولدشان است؛ برگزیده ها از استان های قم، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در این مسابقات راه پیدا نموده اند و دو نفرشان 15 و 16 ساله هستند.

بچه ها در برترین شرایط فنی هستند؛ هر چهار نماینده در مسابقات بین المللی IFSC، طلایی شدند!

یکی از کارشناسان آروان کلاد که به عنوان منتور (راهنما) همراه این دوره از شرکت نمایندگان است از شرایط فنی تیم ابزار خرسندی کرد و گفت: همان طور که بچه ها در مسابقات بین المللی مهارت گرگان (IFSC)، مدال طلا گرفتند، امیدواریم که در لیون هم بتوانند در برترین شرایط فنی خودشان باشند.

Worldskils؛ آوردگاهی با 1700 نماینده از 70 کشور

این مسابقات یکی از مهم ترین رویدادهای آموزشی بین المللی به شمار می رود و هر دو سال یک بار برگزار می گردد. در هر دوره، هزاران شرکت نماینده از سراسر جهان در 45 رشته اصلی و 4 رشته نمایشی با هم رقابت می نمایند. بازه ی سنی نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بین 15 تا 21 سال است. در متن ابتدایی این دوره از مسابقات آمده است که در این مسابقات به جوانان فرصت داده می گردد تا مهارت های خود را در معرض نمایش هزاران نفر از مردم جهان بگذارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع مسابقات، حمایت از ایده های نوجوان ها از کشورهای مختلف با هدف ایجاد عدالت و برطرف نابرابری هاست. به همین علت در کنار سازمان های فنی وحرفه ای کشورها، شرکت های خصوصی هم برای دیده شدن استعدادهای نوجوان کشورشان کوشش می نمایند. این هم کاری بخش خصوصی از نظر فنی و دیگر پشتیبانی ها نقطه قوت توانمندسازی شرکت نمایندگان در چنین مسابقاتی است.

پیش از این هم یکی از برگزیدگان این مسابقات جهانی مهارت، گفته بود که این مسابقات فرصت ارزشمندی برای شبکه سازی و بهره مندی از منابع فناورانه ای است که احتمالا در شهرهای کوچک ایران وجود نداشته باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2391

به "5 نماینده ایران در رشته های IT راهی مسابقات جهانی فرانسه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نماینده ایران در رشته های IT راهی مسابقات جهانی فرانسه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید