Devon، مریخی ترین جزیره جهان در کانادا

به گزارش تور یونان ارزان، Devon، جزیره ای مریخی در کانادا

جزیره Devon در خلیج بافین، متعلق به مجمع الجزایر شمالی کانادا، عظیم ترین جزیره خالی از سکنه بر روی زمین است. زمین این جزیره تقریبا در تمام طول سال منجمد است. ضخامت یخ در قسمت های شرقی این جزیره به 500 تا 700 متر نیز می رسد. در گرمای تابستان، فقط برای مدت کوتاهی بین 45 تا 50 روز، زمین این جزیره خالی از برف است. دمای هوا در تابستان در جزیره Devon به ندرت تا 8 درجه سانتی گراد افزایش می یابد. متوسط دمای سالیانه در این جزیره، 16 درجه سانتی گراد است. به عبارت دیگر این جزیره، جزیره ای بایر است که با سنگ های یخی شکسته پوشیده شده و تقریبا خالی از گیاهان و جانوران است. اما این جزیره برای دانشمندان و پژوهشگران، مکانی بسیار جذاب است. محیط بیابانی و شرایط سخت آب و هوایی این جزیره شباهت بسیار زیادی به مریخ دارد.

Devon، مریخی ترین جزیره جهان در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

از سال 2001، در فصل های تابستان، گروهی از پژوهشگران برای کار در یک پروژه پژوهشی بین المللی به نام پروژه (Haughton Mars(HMP به این جزیره می آیند. این پروژه به آنالیز نحوه احتمالی زندگی و کار انسان ها در سیاره های دیگر، به ویژه مریخ می پردازد.

بر طبق وبسایت NASA، زمین های بی ثمر جزیره Devon، دمای هوای سرد، انزوا و دوری این منطقه، فرصت های تحقیقاتی منحصر به فردی را در اختیار دانشمندان و کارکنان NASA قرار داده است. بودجه این پروژه توسط انجمن مریخ و عمدتا توسط NASA تامین می گردد. محققان ناسا عمر این منطقه را 23 میلیون سال تخمین زده اند و گفته اند که این منطقه عظیم ترین جزیره غیرمستقیم در زمین است که دارای سطح و شرایط مشابه با مریخ است.

برای آشنایی با جاذبه های کانادا، به قسمت 10 مکان دیدنی کانادا مراجعه کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 955

به "Devon، مریخی ترین جزیره جهان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Devon، مریخی ترین جزیره جهان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید