آخرین شرایط مذاکرات اربیل - بغداد از زبان معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق

به گزارش تور یونان ارزان، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در سخنانی به تشریح آخرین شرایط مذاکرات نفت - بودجه این منطقه با دولت مرکزی عراق پرداخت.

آخرین شرایط مذاکرات اربیل - بغداد از زبان معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قباد طالبانی معاون نخست وزیر و مذاکره کننده حکومت اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق گفت که همان تفاهم اولیه میان دو طرف در خصوص موضوعات نفت و بودجه در لایحه پیشنهادی بودجه سال 2021 این کشور گنجانده شده و هیچ پیشنهاد جدیدی در خصوص سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق مطرح نشده است.

وی گفت که لایحه بودجه سال 2021 عراق به مجلس این کشور ارسال شده و هیئت اقلیم کردستان تا به امروز مذاکراتی با کمیسیون اقتصادی داشته است تا سهم اقلیم با توافق فراکسیون های مختلف به تصویب برسد.

این مقام اقلیم کردستان تاکید کرد که ما معتقد به اجرای قانون بودجه عراق هستیم و بارها نیز اعلام کرده ایم که این لایحه در صورت تصویب در مجلس، شرایط اجرایی شدن از سوی اربیل و بغداد را دارا می باشد.

طالبانی با رد شایعات توافق پنجاه ساله فروش نفت اقلیم کردستان با ترکیه، گفت که توافق اربیل - آنکارا تنها در خصوص انتقال و بازاریابی نفت بوده و دولت مرکزی عراق هم دارای چنین توافقی است.

پیشتر بشیر حداد معاون کُرد مجلس عراق اعلام کرده بود که تصویب قانون بودجه سال 2021 در دستور کار نشست آینده مجلس نخواهد بود و درخواست کرده ایم در نشست ویژه ای به این موضوع رسیدگی شود.

ائتلاف الفتح: کُردها با بالابردن سطح مطالبات خود مانع تصویب بودجه می شوند

ائتلاف الفتح کردها را متهم کرد که با بالابردن سطح خواسته های خود و درخواست امتیازهای بیشتر، مانع از توافق برای تصویب بودجه می شوند و تصویب آن را به تاخیر می اندازند.

میثاق الحامدی کننده ائتلاف الفتح در این باره گفت: گروههای سیاسی شیعه و سنی از همان روز اول ملاحظاتی درباره قانون بودجه داشتند که آن را مطرح کردند. اما تنها کردها هستند که هنوز با آنها توافقی نشده است؛ برای اینکه آنها خواسته هایی غیرقانونی دارند و هر گاه که شرایط برای توافق فراهم می شود، آنها خواسته های جدیدی را مطرح می کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1612

به "آخرین شرایط مذاکرات اربیل - بغداد از زبان معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط مذاکرات اربیل - بغداد از زبان معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید