آلمان شرایط فاجعه بار در اردوگاه پناهندگان در جزیره لسبوس یونان را محکوم کرد

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر توسعه آلمان با اشاره به شرایط بسیار بد و فاجعه بار اردوگاه جایگزین موریا در جزیره لسبوس یونان به خصوص برای بچه ها، درباره به وجود آمدن نسلی شکست خورده در قلب اروپا در این شرایط هشدار داد.

آلمان شرایط فاجعه بار در اردوگاه پناهندگان در جزیره لسبوس یونان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی سایت آلمان، حدود 3 ماه بعد از آتش سوزی مهیب در اردوگاه پناهندگان موریا واقع در جزیره لسبوس یونان گرت مولر، وزیر توسعه آلمان تداوم شرایط فاجعه بار مهاجران در این جزیره یونان را محکوم کرد.

وی در گفت وگو با روزنامه پاسایر نویه پرسه گفت: اردوگاه جایگزین موریا موسوم به کارا تپه نه تنها شرایط بهتری ندارد، که برعکس حالا پزشکان بدون مرز باید واکسیناسیون کزاز را در این اردوگاه شروع نمایند؛ چراکه بچه ها در چادرها توسط موش ها گزیده می شوند.

وزیر توسعه آلمان همچنین گفت: فرض بر این بود که شرایط وحشتناک اردوگاه موریا بعد از وقوع آتش سوزی بهتر خواهد شد، اما واقعیت متأسفانه به گونه ای دیگر است.

وی تأکید کرد: سخت ترین هفته های زمستان همچنان در پیش روی پناهندگان است و در هیچ جا شرایط بدی مانند جزایر لسبوس برای پناهندگان وجود ندارد.

اردوگاه موقتی کارا تپه بعد از سوختن اردوگاه موریا در جزیره لسبوس جایگزین این اردوگاه شد. بعد از سوختن اردوگاه موریا در عرض یک شب حدود 10هزار پناهنده و مهاجر بی سر پناه شدند. در زمان حاضر در اردوگاه کارا تپه حدود 7500 مهاجر زندگی می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روز آدینه سازمان امدادی دهکده های بچه ها SOS خاطرنشان کرد که اوایل هفته یک دختربچه 3ساله در این اردوگاه مورد تجاوز قرار گرفته است.

وزیر توسعه آلمان شرایط را به خصوص برای نوزادانی که در این اردوگاه به جهان می آیند بد ارزیابی نموده و با اشاره به اینکه وی از اردوگاه های پناهندگان در شمال عراق و جنوب سودان هم بازدید نموده است، گفت: در هیچ جا شرایط بدی مانند لسبوس حاکم نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مولر یک مسئله دیگر در جزیره لسبوس یونان را این دانست که فرایند به رسمیت شناختن درخواست پناهندگی پناهجویان مدتی طولانی به درازا می کشد.

به گفته وی بچه ها به ندرت امکان رفتن به مدرسه را دارند. اگر شرایط تغییر نکند یک نسل شکست خورده در قلب اروپا رشد خواهند کرد. وی این را شرایطی وحشتناک در اروپا دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1483

به "آلمان شرایط فاجعه بار در اردوگاه پناهندگان در جزیره لسبوس یونان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان شرایط فاجعه بار در اردوگاه پناهندگان در جزیره لسبوس یونان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید