آموزش هایلایت مو با همه روش ها و معرفی 14 فرمول رنگساژ

به گزارش تور یونان ارزان، یکی از بهترین روش های ایجاد تنوع در مو، تکنیک هایلایت است که جذابیت چهره را چند برابر می نماید. هایلایت چیست؟ هایلایت مو به معنی ایجاد رگه های روشن لا به لای موهای تیره است. هایلایت را می توان بر اساس رنگ هایی که در قسمت پایه مو و مش مورد استفاده قرار می گیرند، در انواع مختلفی دسته بندی کرد. روش های انجام هر یک از هایلایت ها نیز متفاوت است که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به هایلایت کردن مو دارید اما اطلاعات چندانی از آن ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم این آموزش هایلایت مو را از دست ندهید.

آموزش هایلایت مو با همه روش ها و معرفی 14 فرمول رنگساژ

آموزش هایلایت مو

چند راه برای هایلایت کردن موها وجود دارد:

  • با استفاده از کلاه

در روش کلاه برای ایجاد تکه روشن در بین موها رشته های نازک مو از روزنه های کلاه بیرون آورده شده و توسط رنگ مو مورد نظر مشتری مو رنگ می گردد. سپس این رنگ ها پاک شده و کلاه برداشته می گردد و بدین ترتیب موهای هایلایت شده به صورت نامنظم و زیبا در لابه لای موهای تیره خودنمایی خواهند کرد.

  • با استفاده از فویل

آرایشگر فویل ها را به شکل مستطیل و کمی بلند تر از طول موها برش می زند سپس تکه هایی که قصد روشن کردنشان را داریم پس از رنگ کردن درون فویل ها گذاشته می شوند .این مدل از هایلایت مناسب موهای رنگ شده با پایه 6 به بالا می باشد .

- ابتدا موها را تقسیم بندی کنید. (قسمت جلوی سر 3 قسمت ٬ پشت سر 4 قسمت)

- با شانه دم باریک قسمت های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید (قطر مو نباید بیشتر از نیم سانتی متر باشد).

- کاغذ فویل را به شکل مستطیل به اندازه 5 سانتی متر از طول و عرض موها بیشتر بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر حدود 2 سانتی متر تا بزنید، سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.

- مواد دکلره را از نیم سانتی متری پوست سر به موها بزنید. مقدار مواد دکلره را زیاد نزدید چون باعث نشتی به موهای زمینه خواهد شد. همچنین از پودرهای مخصوص فویل بهره ببرید، این پودرها کف نمی کند ولی در عین حال کار روشن کردن موها را انجام می دهند.

- سپس کاغذ فویل را روی موها تا کنید.

- موها را هر 10 دقیقه یکبار چک کنید؛ یادتان باشد اگر موها کش بیایند یعنی در حال سوختن هستند.

- بعد از مکث کافی قسمت های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده، شسته و رنگساژ مورد نظر را روی موها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش تان را به سرانجام برسانید.

در این روش پس از برداشتن فویل ها تکه های روشن مو به شکلی کاملا منظم و خط کشی شده می باشد.

  • تکنیک بالیاژ

این روش کم دردسر است و خیلی احتیاج به مراقبت یا مراجعه زود به زود به آرایشگاه ندارد. با این روش برای داشتن ظاهری طبیعی تر، می توان نوک موها را روشن تر کرد. به این روش نقاشی مو هم گفته می گردد. برای داشتن یک بلوند زیبا، آرایشگر شکل Vرا روی هر قسمت کوچکی از مو در می آورد. از پشت گردن آغاز نموده و به سمت جلوی سر می آید. یک حالتV مانند که روی ریشه ها رنگ پایه می گذارد و بتدریج که به سمت انتهای مو می رود روشن می گردد. بین هر قسمت هایلایت شده باید حدود 3 سانت فاصله داشته باشد. برای ایجاد بلوندی روشن تر، می توان شکل W را روی مو در آورد و هایلایت ها را باریک تر گرفت. خط جلوی موها نیز باید هایلایت گردد، چون زودتر از قسمت های دیگر از بین می رود.

آموزش هایلایت مو
  • تکنیک سامبره

سامبره یکی از تکنیک های آمبره است که ترکیبی از آمبره و بالیاژ می باشد. این تکنیک دقیقا برخلاف روش آمبره است. در این روش ریشه موها روشن و انتهای آن تیره می گردد.

آموزش هایلایت مو
  • تکنیک سان لایت

به ایجاد تکه های بلوند روی زمینه روشن مو، سان لایت گفته می گردد. به بیانی دیگر، لا به لای موهای روشن فرد، تکه هایی روشن تر ایجاد می گردد. می توان این تکنیک را از محل رویش مو تا تاج سر نیز جدا نموده و به طور کامل دکلره کرد. این روش برای زمینه های تیره مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مون لایت

مون لایت درست برخلاف تکنیک سان لایت است. بدین صورت که قسمت بالای سر از محل رویش مو تا تاج سر را تیره و قسمت زیرین موها را به رنگ بلوند در می آورند. این روش بیشتر در بین هنرپیشه های صنعت مدلینگ و سینمای تجاری کاربرد دارد.

  • کالر ملتینگ

در روش کالر ملتینگ از سه یا چند رنگ برای ایجاد سایه روشن و موج دار کردن موها استفاده می گردد. تیرگی یا روشنی موها در این مدل کاملا آزاد بوده و می توان در هر بخشی این کنتراست را ایجاد کرد. خانم های جوان و افرادی که از مدل های تکراری خسته شده اند، از این مدل استقبال بسیاری به عمل می آورند.

آموزش هایلایت مو

آموزش هایلایت مو در منزل

برای هایلایت کردن موها ابتدا کل مو را به زمینه دلخواه رنگ می کنیم (می توانید روی موهای طبیعی خودتان هم هایلایت را انجام دهید). سپس قسمتهایی از مو را بصورت دلخواه جدا می کنیم. این جداکردن به نوع هایلایتی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد: مش کلاهی یا تکه ای، تکنیک بالیاژ یا فویل و … .

پس از انتخاب روش هایلایت کردن موها، آنها را تقسیم بندی کنید. سپس قسمت های جدا شده را دکلره کنید و در چند مرحله مو را به پایه مورد نظر می رسانیم. توجه کنید که اگر مو ضعیف باشد خیلی زود استحکام خود را از دست داده و از بین می رود. ولی هرچه پایه مو بالاتر رود مو روشنتر شده و در نهایت بی رنگ می گردد که در این صورت رنگساژ مورد استفاده خیلی زیباتر بدست می آید.

پس از شستن مواد دکلره از روی مو، پایه رنگ را چک نموده و اگر هنوز به پایه دلخواه نرسیده بود و مو مقاومت داشت باز هم عمل بی رنگ کردن را تکرار می کنیم. در نهایت موها را شسته و نم آن را می گیریم.

سپس رنگساژ مورد نظر را بصورت فرمول های زیر مخلوط نموده و به کل سر می زنیم . این کار را از پشت سر انجام می دهیم. موها را کاملا ماساژ داده و تمام تارهای مو را به رنگ آغشته می کنیم . پس از 15 دقیقه آنرا چک میکنیم اگر رنگ دلخواه بدست آمده بود آن را با آب ولرم شستشو می دهیم.

چگونه رنگساژ کنیم؟

آموزش هایلایت مو

به رنگی که بعد از دکلره کردن روی موها می زنیم رنگساژ می گوییم.برای تهیه رنگساژ یک چهارم از تیوپ رنگ مورد نظر را انتخاب نموده و اکسیدان و آب را به صورت یک به یک با رنگ مخلوط نموده تا به شکل ماست خیلی شل در بیاید. می توانید برای شل تر شدن مخلوط آب بیشتری اضافه کنید؛ رنگساژ را روی موی خیس زده و بعد از 5 تا 10 دقیقه بشویید. اگر رنگساژ در 5 دقیقه هم جواب داد، می توانیم مو را بشوییم. نحوه زدن رنگساژ روی مو مانند شامپو زدن است.

  • فرمول رنگساژ زیتونی :رنگ M8 زیتونی 1/4 تیوپ (ده سانت) +30 الی 50 CCاکسیدان شماره 1 بر روی پایه 8
  • رنگساژ خاکستری :رنگ A8 خاکستری 1/4 تیوپ(ده سانت+30 الی 50CC اکسیدان شماره 1 روی پایه 9
  • رنگساژ طلایی :رنگ G9 طلایی 1/4 تیوپ+1 قرص + 30 الی 50 CC اکسیدان شماره 1 روی پایه 9
  • رنگساژ کرم (کاهی): رنگ N9 یا بلوند خیلی روشن +30 الی 50 CC اکسیدان شماره 1 روی پایه 9
  • کرم دودی : C8 و 10.0 با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره
  • کرم چرک : 9.16 مارک ویلا با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره
  • کرم نخودی :10.13 ویلا با اکسیدان 6 یا N8 با اکسیدان 6 روی پایه 9
  • نسکافه ای : 8 شکلاتی با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره
  • کنفی : C7 و بژ 7 با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره
  • ماسه ای :6.32 با اکسیدان 6 روی پایه 7 دکلره
  • خاکی : N7 و کمی شکلاتی 6 با اکسیدان 6 رو پایه 8-99 دکلره
  • عروسکی : 12.8 پادینا با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره
  • پیازی : t10 با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره
  • زیتونی دودی :C8 و m7 با اکسیدان 6 روی پایه 9 دکلره
آموزش هایلایت مو

انتخاب رنگ هایلایت متناسب با رنگ پوست و مو

آرایشگران ماهر همیشه روی این نکته تاکید دارند که رنگ مویی را انتخاب کنید که دو درجه روشن تر یا دو درجه تیره تر از رنگ پوست تان باشند. با رعایت این اصل، زیبایی بیشتری به چهره خود خواهید داد. افرادی که دارای پوست سبزه و گندمی هستند، چنانچه از رنگ های خیلی روشن مثل بلوند استفاده نمایند، نه تنها موهای خود را زیباتر ننموده اند، بلکه جذابی چهره خود را نیز از بین برده اند. برای جلوگیری از پیش آمدن این موضوع، به هماهنگی رنگ هایلایت با پایه موها و پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید. تضاد خیلی زیاد بین رنگ هایلایت و رنگ موی اصلی به هیچ عنوان موجب زیبایی کار نخواهد شد.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که هماهنگی موی سر با فصل نیز می تواند در زیبایی و دوام رنگ مو و هایلایت بسیار موثر باشد. از آنجایی که در تابستان گرمای هوا بسیار زیاد است، بهتر است رنگ روشنی را برای هایلایت خود انتخاب کنید. در زمستان نیز به دلیل سردی هوا، رنگ های تیره تر مناسب تر خواهد بود.

سخن آخر

قبل از هایلایت کردن، موهای خود را از هر گونه مواد شیمیایی پاک کنید و سعی کنید هیچ گونه ماسک، ژل، سرم گیاهی، تقویت نماینده و … روی موهایتان نباشند. سعی کنید پیش از مراجعه به سالن های زیبایی، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا کارتان زودتر انجام گردد. البته مشورت با آرایشگر نیز می تواند بسیار مفید واقع گردد. اما دیدن انبوهی از رنگ موها در ژورنال موجب سر در گم کردن شما خواهد شد. اگر قصد کوتاه کردن موهای خود را دارید، حتما این کار را پیش از هایلایت انجام دهید.

حال که آموزش هایلایت مو را خواندید، باید ذکر کنیم که موهای رنگ شده و هایلایت شده احتیاج به مراقبت های بیشتری نسبت به موهای طبیعی دارند. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، نرم نماینده، ماسک مو، استفاده از شامپوهای عاری از سولفات و … از جمله این مراقبت ها هستند. در این زمینه خواندن مقالات خواص عسل برای مو + معرفی چند ماسک عسل برای مو و تقویت مو با روغن زیتون را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا شما تا به حال در منزل موهای خود را هیلایت نموده اید؟ تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر دوستانتان در انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1327

به "آموزش هایلایت مو با همه روش ها و معرفی 14 فرمول رنگساژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش هایلایت مو با همه روش ها و معرفی 14 فرمول رنگساژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید