بالم لب چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - آیا تا به امروز این اتفاق برایتان اتفاق افتاده که در روزهای سرد سال یا هنگام قرار دریافت مدام در معرض نور خورشید لب هایی خشک و پوسته شده داشته باشید؟ آیا تا به امروز به استفاده از بالم لب برای رفع کردن این مشکل فکر نموده اید؟

بالم لب چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

چرب کردن لب ها با این ماده سبب می گردد که همواره لب های زیبا و درخشان مانند خبرنگاران های سینما داشته باشید و دیگر به مشکل ترک خوردن و پوسته شدن لب ها که ممکن است سبب خونریزی آن ها گردد دچار نخواهید شد. در این بخش از خبرنگاران درباره این ماده و مزایا و معایبی که برای مصرف نماینده ها دارد سخن خواهیم گفت. همچنین یک دستور برای تهیه بالم لب خانگی ارائه خواهیم کرد.

در صورتی که مطالعه مطلب خاصی درباره بالم لب مد نظر شماست، با انتخاب عنوان مورد نظر خود در فهرست زیر به موضوع دلخواه خود برسید.

  • طریقه مصرف
  • مزایا
  • معایب
  • روش تهیه بالم برای لب در خانه

بالم لب چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

بالم لب یک ماده مومی شکل است که به عنوان نرم نماینده و مرطوب نماینده لب استفاده می گردد و برای لب های خشک و پوسته پوسته مفید است. مواد تشکیل دهنده بالم شامل مواردی همچون موم زنبور عسل یا موم کارناوب، کافور، ستیل الکل، لانولین، پارافین و پترولاطوم است. بعضی از انواع بالم لب حاوی رنگ، طعم، عطر، فنل، اسید سالیسیلیک و کرم های ضد آفتاب نیز هستند.

طریقه مصرف

برای این که بالم لب را برای نرم و لطیف شدن پوست لب ها مصرف کنید نیازی نیست که از دستورالعمل خاصی استفاده نمایید، زیرا این ماده به شکل رژ لب طراحی شده و برای کاهش خشکی لب ها کافی است درب بالم را باز نموده و آن را روی لب هایتان بمالید. البته در صورتی که بالم لب خانگی درست نموده اید باید با انگشتان تمیز آن را بر روی لب خود بمالید و ماساژ دهید.

مزایای بالم لب

1. دسترسی راحت

به راحتی می توانید از بالم برای نرم و لطیف کردن لب هایتان بهره ببرید و دسترسی به آن در هر مکان و هر زمانی راحت است.

2. بهبود سریع پوست لب ها

پوست لب ها بسیار نازک است و همین موضوع سبب خشک و پوسته شدن آن می گردد. استفاده از بالم این امکان را برایتان فراهم می نماید که مانع از ترک خوردن و پوسته شدن لب ها شوید و در صورتی که خشکی لب ها اتفاق افتاده و در این ناحیه احساس درد دارید، این مشکل رفع گردد و درد التیام پیدا کند.

3. زیبا و براق شدن لب ها

بسیاری از افراد از این که همواره لب های ترک خورده و پوسته پوسته شده دارند احساس ناراحتی می نمایند و همین موضوع سبب می گردد که آن ها در جمع ظاهر نشوند. برای این که اعتماد به نفس حضور در اجتماع را داشته باشید و لب هایتان براق و لطیف به نظر برسد، استفاده از بالم لب بهترین گزینه است.

4. استفاده از SPF در بالم

بسیاری از بالم هایی که این روزها برای نرم و مرطوب کردن لب ها استفاده می شوند حاوی SPF هستند. این ماده مانع از خشک شدن و ترک خوردگی لب ها می گردد و از آن ها در برابر نور خورشید و اشعه های مضر آن محافظت می نماید.

5. حجیم نشان دادن لب ها

افراد زیادی از این که لب باریک دارند احساس ناراحتی می نمایند و برای این که لب هایشان درشت و زیبا به نظر برسد روش های مختلفی مانند تزریق فیلر لب را استفاده می نمایند. اگر می خواهید به صورت طبیعی و به ساده ترین روش ممکن حجم لب هایتان را بیشتر کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از بالم لب استفاده نمایید. با توجه به این که بالم یک لایه چرب روی لب ها اضافه می نماید و آن ها را براق تر نشان می دهد، پس از استفاده از آن، لب ها حجیم تر و زیباتر به نظر خواهند رسید.

معایب بالم لب

1. استفاده از مواد نامناسب در فراوری بالم

بعضی از فراوری نماینده ها در بالم لب از فنول، منتول و اسید سالیسیلیک استفاده می نمایند. مصرف این مواد در طولانی مدت سبب خشک تر شدن پوست لب و بروز سوزش در این ناحیه می گردد. پزشکان توصیه می نمایند بالم هایی که حاوی این مواد هستند را به دلیل مشکلاتی که برای پوست و بدن به وجود می آورند استفاده نکنید.

2. معطر بودن بالم

از دیگر معایبی که بالم های لب دارند می توان به این موضوع اشاره نمود که بعضی از شرکت ها برای جذاب ­تر نشان دادن این محصول آن را به صورت معطر عرضه می نمایند. بالم ­هایی که عطری هستند سبب ایجاد حساسیت های پوستی و سوزش در لب ها می شوند. با وجود حساسیت ایجاد شده لب ها پس از استفاده از بالم بیشتر خشک می شوند و احتمال ترک خوردن لب بیشتر خواهد شد!

3. ضد آفتاب نداشتن بالم

در صورتی که بالم حاوی SPF نباشد، به دلیل درخشان شدن لب ها سبب جذب نور بیشتر از خورشید می گردد و خطر بروز سرطان پوستی و … را چندین برابر می نماید. با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، پزشکان توصیه می نمایند از بالم لب با حداقل SPF30 استفاده نمایید.

روش تهیه بالم برای لب در خانه

با توجه به معایبی که برای بعضی بالم های صنعتی موجود در بازار ذکر شده، بعضی از کاربران ترجیح می دهند خودشان نسبت به تهیه این ماده در خانه اقدام نمایند. چون با ترکیبات بالم خانگی آشنا هستید، بدون نگرانی می توانید از آن برای براق و نرم نگه داشتن لب ها در روزهای سرد و خشک زمستان یا گرم و سوزان تابستان بهره ببرید. روش تهیه بالم لب خانگی در ادامه ارائه شده است.

مواد اولیه

  • موم عسل
  • روغن نارگیل
  • عصاره برگ نعنا یا اسطوخدوس
  • عسل

طرز تهیه

برای تهیه بالم خانگی باید از روش بن ماری یا حرارت غیر مستقیم بهره ببرید.

  • ابتدا ظرف را روی بخار آب در حال جوشیدن قرار دهید،
  • سپس موم، عسل و روغن نارگیل را در ظرف بریزید و صبر کنید تا به خوبی ذوب شده و با هم ترکیب شوند.
  • در مرحله آخر عصاره برگ نعنا یا اسطوخدوس را برای خوشبو شدن به بالم اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید.
  • سپس باید بالم را درون ظرفی که در نظر گرفته اید بریزید و به آن موقع دهید تا سرد گردد و حالت بگیرد.

سخن آخر

در صورتی که لب هایتان خشک شده و به مرور پوسته می گردد، به شما پیشنهاد می کنیم از بالم لب برای برق و نرم کردن آن ها بهره ببرید. توجه داشته باشید که مدل های مختلفی از بالم در بازار موجود هستند و باید نمونه ای که کمترین عوارض را برای پوست دارد تهیه کنید. البته می توانید بالم خانگی خود را با روشی که ارائه شد درست نموده و با خیال راحت از آن بهره ببرید.

آیا تا به امروز از بالم های لب برای براق شدن، حجم دادن یا از بین بردن خشکی پوست لب هایتان استفاده نموده اید؟ تا چه اندازه از مصرف این ماده رضایت داشته اید و چه عوارضی از مصرف این ماده دیده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم خبرنگاران و مخاطبین ما در میان بگذارید. در صورتی که برای زیرسازی آرایش می خواهید لب های نرم و بدون ترکی داشته باشید بهتر است با پرایمر لب نیز بیشتر آشنا شوید.

برگرفته از: clevelandclinic و timesofindia.indiatimes

منبع: setare.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1671

به "بالم لب چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالم لب چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید