آنگلا مرکل: برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است

به گزارش تور یونان ارزان، صدر اعظم آلمان با تأکید بر ادامه مذاکرات اتحادیه اروپا با لندن تا پایان هفته گفت: برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است.

آنگلا مرکل: برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز چهارشنبه و درحالیکه مذاکرات اتحادیه اروپا با انگلیس در خصوص دست یابی به توافقی پیرامون برگزیت ادامه دارد، در سخنانی گفت: مذاکرات برای دستیابی به یک توافق در خصوص روابط پسابرگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا پیشرفت هایی داشته است و تا آخر هفته (به وقت محلی) ادامه خواهد یافت.

صدر اعظم آلمان در این باره ادامه داد: ما هنوز هم این موضوع را مد نظر داریم که یک برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است.

این در حالیست که مذاکرات دو جانبه میان انگلیس و اتحادیه اروپا ماه هاست بر سر مسایلی همچون سهمیه ماهیگیری و سایرقوانین تجاری اتحادیه اروپا در بن بست قرار گرفته است.

گفتنی است، انگلیس به طور رسمی در 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد و اکنون در تلاش است تا با اروپا به توافقی دست یابد. اتحادیه اروپا و انگلیس فقط تا سرانجام سال جاری میلادی فرصت دارند تا در خصوص نوع روابط لندن با بروکسل در شرایط پسابرگزیت به توافق برسند.

اگر هیچ توافق تجاری میان لندن و بروکسل به انجام نرسد، روابط اقتصادی دو طرف تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال 2021 قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1462

به "آنگلا مرکل: برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنگلا مرکل: برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید