چگونه بحران برگزیت روح و روان انگلیسی ها را بهم ریخته است

به گزارش تور یونان ارزان، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که طولانی شدن بحران برگزیت تاثیرات بدی بر روح و روان شهروندان انگلیسی گذاشته و حتی آمار طلاق را افزایش و زاد و ولد را کاهش داده است.

چگونه بحران برگزیت روح و روان انگلیسی ها را بهم ریخته است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاگس شاو آلمان، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که از زمان برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس و رای مثبت شهروندان این کشور به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا بیماری های روانی مثل افسردگی اضطراب و پرخاشگری به شدت در بین انگلیسی ها افزایش داشته است. بخصوص کسانی که به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده اند گرفتار این آسیب های جدی شده اند.

این روزنامه آلمانی در ادامه این گزارش نوشت: برگزیت به درازا می کشد و انگلیس همچنان در این باتلاق فرو می رود. آنالیز های جدید نشان می دهد که از زمان برگزاری همه پرسی برگزیت بیماری های روانی به طرز چشمگیری در بین شهروندان انگلیسی افزایش پیدا نموده است. به این ترتیب مناقشات درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نه تنها در اتاق نشیمن حتی به اتاق خواب های انگلیسی ها هم نفوذ نموده است.

یک آنالیز که توسط دانشکده اقتصاد لندن انجام گرفته است نشان می دهد که از زمان برگزاری همه پرسی برگزیت در سال 2016 بیماری های روانی مثل استرس و اضطراب های عاطفی در بین شهروندان این کشور افزایش پیدا نموده است. بر این اساس بخصوص افرادی که به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده اند از این آسیب های روانی رنج می برند. این بیماری های روانی به صورت ضعف تمرکز، عصبی بودن تا افسردگی و احساس بی ارزش بودن و بی قدرتی خود را نشان می دهد.

بر اساس این آنالیز که حدود 35 هزار انگلیسی در آن شرکت نموده اند اکثر رای دهندگانی که به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده اند از این بیماری ها رنج می برند.

سرویس آنلاین دوست یابی در انگلیس نشان می دهد که حدود 1.6 میایون انگلیسی به واسطه همه پرسی برگزیت به روابط خود انتها داده اند. همچنین درمان های روانی روی زوج ها هم به شدت افزایش پیدا نموده و نتایج این آنالیز نشان می دهد که برگزیت حتی به جدایی روزافزون بین زوج ها منجر شده است. نتیجه این است که برگزیت به درد جدایی در جامعه انگلیس منجر شده است.

به این ترتیب در حالی که میزان طلاق با هر بحث بی نتیجه درباره برگزیت افزایش می یابد هم زمان نه تنها ارزش پوند بلکه میزان زاد و ولد در جامعه انگلیس کاهش می یابد.

مسئله برگزیت به کلاف سردرگمی در اتحادیه اروپا تبدیل شده و حل این بحران بسیار به درازا کشیده است.

انتخاب بوریس جانسون به نخست وزیری انگلیس در شرایطی که این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا واقع شده است با واکنش های توأم با نگرانی و دلسردی مقامات اروپایی همراه شده است.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج گردد. اما ترس از عواقب مالی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می کوشش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق نامه ای را امضا کند. اما این توافق نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در مجلس انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم چنان در هاله ای از سردرگمی واقع شده است.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و حالا هم بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

جانسون اعلام نموده که در صورت لزوم در همان تاریخ مقرر 31 اکتبر بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 365

به "چگونه بحران برگزیت روح و روان انگلیسی ها را بهم ریخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بحران برگزیت روح و روان انگلیسی ها را بهم ریخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید