استقبال و جذب سرمایه گذار از اولویت های فرمانداری دناست

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان دنا استقبال و جذب سرمایه گذار را از اولویت های فرمانداری دنا دانست و گفت: شهرستان دنا به دلیل داشتن پتانسیل ها و موقعیت های سرمایه گذاری، قابلیت جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف را دارا است.

استقبال و جذب سرمایه گذار از اولویت های فرمانداری دناست

عبدالحمید پناهی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان دنا، اقدامات و سطح فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از وقوع زلزله سی سخت را بزرگ اشاره کرد و اضافه کرد: نقش ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد در زلزله سی سخت در راستای کمک و امداد همچون یک هلال احمر بود و تا سرانجام امداد رسانی در کنار مردم ایستادند.

وی عملکرد صندوق کارآفرینی امید در جذب اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام در شهرستان دنا را مثبت دانست و اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید شهرستان دنا با یک نفر نیرو توانست اعتبارات ستاد اجرایی امام را جذب و رتبه اول را در استان و شهرستان کسب کند.

فرماندار شهرستان دنا شرح داد: ظرفیت شهرستان دنا در حوزه های کشاورزی، گردشگری، گیاهان دارویی و تشکل های مردمی در قالب تعاونی بالا بوده تا جایی که شهر سی سخت به نام پایلوت استانی دارای دو تعاونی با بیشترین مشارکت مردمی است.

پناهی به تنش آبی بیش از 40 روستا در حوزه دنا اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان دنا با وجود منابع آب کافی، شاهد بروز مسائل در تعدادی از روستاها هستیم که تلاش مجموعه فرمانداری رفع این مشکل است.

1000 سهمیه تسهیلات اشتغال خرد برای شهرستان دنا

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت ستاد اجرایی حضرت امام را در سه حوزه توانمند سازی مالی، زیربنایی و حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال خرد و کلان با ورود ستاد اجرایی امام در بحث تولیدی ها و صنایع راکد ضمن رفع مشکل آنها کمک بزرگی در بازگشت آنها به چرخه تولید شد.

وی رفع بخشی از مشکل بزرگترین تعاونی آب معدنی شهر سی سخت از طریق ستاد اجرایی حضرت امام را از دیگر اقدامات ستاد دانست و نام کرد: با تزریق 27 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این تعاونی مردمی شاهد بازگشت آن به چرخه تولید بوده که در هفته های آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به حمایت از اشتغال خرد در شهرستان دنا، اظهار کرد: برای امسال 1000 سهمیه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط در نظر گرفته شده است که 500 سهمیه در فاز اول و 500 سهمیه دیگر در فاز دوم پرداخت خواهد شد.

نادری خاطرنشان کرد: این سهمیه برای واجدین شرایط در بخش مرکزی و پاتاوه شهرستان دنا است.

اشتغال جوانان جویای کار از اولویت های ماست

زیور روستا معاون فرمانداری شهرستان دنا هم با اشاره به دغدغه جوانان و بانوان جویای کار شرح داد: با توجه به شرایط مالی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکار و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می خورد و همان طور که می دانیم یکی از ارکان و لازمه های شروع یک کسب وکار پیروز، تأمین سرمایه مالی مورد نیاز آن است.

وی تاکید کرد: در این میان بسکمک از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب وکار خرد و مستقل هستند، توان لازم برای تأمین مبلغ سرمایه گذاری را به صورت شخصی ندارند، بدیهی است که برای تأمین سرمایه کسب و کار خود از سایر روش های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می کنند.

معاون فرمانداری شهرستان دنا ظرفیت پرداخت تسهیلات خرد از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را یک فرصت برای افراد جویای کار در شهرستان دنا دانست و اضافه کرد: صاحبان مشاغل کوچک و حتی بانوان دارای تخصص در حوزه های مختلف می توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

به گزارش خبرنگاران، نشست کارگروه اشتغال شهرستان دنا به ریاست فرماندار دنا و با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره و معاون و تسهیلگران ستاد فرمان اجرایی ساخت، معاون فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1784

به "استقبال و جذب سرمایه گذار از اولویت های فرمانداری دناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال و جذب سرمایه گذار از اولویت های فرمانداری دناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید