بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد

به گزارش تور یونان ارزان، تهران (پانا) -مدیر صندوق توسعه ملی گفت بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به صورت ریالی، از کسی پذیرفته نمی گردد.

بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد

به گزارش خبرنگاران، مدیر صندوق توسعه ملی گفت: دریافت نمایندگان ارز 4200 تومانی اجازه ندارند این تسهیلات را به صورت ریالی بازگردانند.منابع صندوق توسعه که ارزی داده شده باید ارزی برگردد.

به گفته غضنفری، منابع این صندوق را به جاهایی بردند که بر اساس مصوبه آن نیست و به این شیوه نمی توانیم این صندوق را به عنوان صندوق ثروت ملی حفظ کنیم .نباید تجربه صندوق ذخیره ارزی دوباره تکرار گردد. نگرانیم بندهایی در بودجه 1401 در خصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تصویب گردد.

مدیر صندوق توسعه ملی گفت: با استمهال 200 طرح ارزی در سالیان گذشته موافقت شده که اگر موافقت صورت نمی گرفت بدهی های سررسید شده حدود 30 میلیارد دلار می شد. الان حدود 10 میلیارد دلار تسهیلات معوق داریم که 6 میلیارد دلار مربوط به دولتی و 4 میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی می گردد.

غضنفری می گوید بانک ها چند برابر توان خودشان عاملیت و مسئولیت پذیرفته اند و الان که تسهیلات به تعویق افتاده تنها کاری که می نمایند این است که نامه ما را به دست تسهیلات گیرندگان می رسانند.

در جلسه هیات امنای هفته قبل صندوق توسعه ملی با ریاست رئیس جمهور مصوبه ای اخذ شد که این صندوق به وسیله بانک های عامل بخشی از طلب را به صورت سهام یا تملک دارایی ها بگیرد که به گفته غضنفری آیین نامه اجرایی آن در حال تدوین است و در جلسه بعد تصویب می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2089

به "بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید