بافت فرش در خراسان شمالی برای مشتریان آلمانی

به گزارش تور یونان ارزان، مدیر عامل شرکت شهرک های خراسان شمالی گفت: ورود ایده های نو از عوامل بسیار تأثیر گذار بر فراوری و بازار فروش فرش و گلیم است.

بافت فرش در خراسان شمالی برای مشتریان آلمانی

با تور آلمان از پیشرفته ترین کشور اروپایی دیدن کنید.

سیاوش وحدت در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: فراوری بر اساس سلیقه مشتریان یکی از عوامل تأثیرگذار ورود ایده به حوزه صنعت فراوری فرش و گلیم در این استان است.

وی ادامه داد: در گذشته بافندگان فرش و گلیم، هر طرح و رنگی که تمایل داشتند بدون توجه به سلیقه های مشتریان در بافت فرش و گلیم به کار می بردند اما بعد از ورود خوشه فرش در این استان این موضوع فرق کرد و هم اکنون فرش خراسان شمالی بر طبق سلیقه مشتریان بافته می گردد.

وحدت اظهار کرد: در ابتدای ورود خوشه، بافندگان فرش نیز هیچ تمایلی بر تغییر نقشه و رنگ های به کار برده شده در فرش نداشتند و عادت و تعصب بر ادامه انجام کار سنتی از علل تأثیرگذار بر این امر بوده اما هم اکنون این وضعیت فرق نموده است.

وی تاکید نمود: بافندگان گلیم نیز باید بر این موضوع توجه داشته باشند و از ایده های نو استفاده نموده و بر طبق سلیقه مشتری امر بافندگی را انجام دهند تا بتوانند بازارهای خود را حفظ نمایند.

این مقام مسئول توضیح داد: یکی از بازارهای مهم فرش ایران در کشور آلمان است که با حضور تعدادی از اعضای خوشه فرش خراسان شمالی در نمایشگاهی که مرتبط با این موضوع در آن کشور برگزار گردید، حضور یافتند و در آنجا پیروز شدند تا سلیقه مشتریان خود را پیدا و بر طبق سلیقه آنها فرش را ببافند.

وی گفت: به احتمال فراوان این نمایشگاه سال آینده در آلمان برگزار خواهد شد و بهترین فرصت برای فعالان در عرصه گلیم است اما با بالا رفتن قیمت دلار و افزایش هزینه های حضور در این نمایشگاه، بعید می دانم افراد زیادی بتوانند در آن نمایشگاه حضور یابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 276

به "بافت فرش در خراسان شمالی برای مشتریان آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت فرش در خراسان شمالی برای مشتریان آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید