برلین آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات گمرکی تهدید کرد

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر امور خارجه آلمان اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال تصمیم اخیر آمریکا برای اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر روی بعضی تولیدات اروپایی را خواهان شد.

برلین آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات گمرکی تهدید کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر این که همچنان به دنبال یک راهکار مذاکره در مناقشات گمرکی با آمریکا است همزمان ایالات متحده را با اقدامات متقابل تهدید کرد.

هایکو ماس در جریان مناقشات تجاری مجددا تشدید شده بین آمریکا و اتحادیه اروپا از اتحاذ موضعگیری سخت در این مناقشات سخن گفته و همزمان خواهان مذاکرات مجدد در این باره شد.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود که اتحادیه اروپا باید حالا واکنش نشان دهد و پس از تصویب سازمان تجارت جهانی تعرفه های تنبیهی را علیه آمریکا تصویب کند.

ماس تاکید نمود که آمریکا پیشنهاد اتحادیه اروپا برای یک راهکار محبت آمیز درباره مناقشات بر سر یارانه ها در صنعت حمل و نقل هوایی را رد نموده است. این کشور به جای آن راه رویارویی را در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: ما چنین رویکردی را اشتباه می دانیم چرا که در هر دو سوی آتلانتیک کارگران و مصرف نمایندگان هزینه آن را پرداخت می نمایند.

هایکو ماس در عین حال تاکید نمود که اروپا مانند سابق آماده است با آمریکا درباره قواعد مشترک برای یارانه ها برای صنعت حمل و نقل هوایی مذاکره کند. همچنان این فرصت وجود دارد که از آسیب های بیشتر در عرصه اقتصاد جهانی جلوگیری کنیم؛ بنابراین تجارت منصفانه و باز به همه سود می رساند.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم اظهار داشته است که در یک دنیای به دنبال جهانی سازی مناقشات تجاری به نفع هیچ کس نیست و این مسئله در ماه های اخیر معین شده است. بنابراین ما قاطعانه و اما با آرامش به این شرایط جدید واکنش نشان می دهیم.

اتحادیه های مالی در آلمان هم با انتقاد شدیدی به تصمیمات گمرکی اخیر آمریکا واکنش نشان دادند.

نخست وزیر ایتالیا هم اعلام نموده است که کشورش با اتحادیه اروپا بر روی اقداماتی که تاثیرات این تعرفه های گمرکی برای فراوریات بومی را کاهش دهد کار می نماید.

مقام های دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اخیرا اعلام نموده اند: ایالات متحده پس از پیروزی در شکایت مطرح شده در سازمان تجارت جهانی، تعرفه های جدیدی را علیه کالاهای اتحادیه اروپا اعمال خواهد نمود.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز چهارشنبه فهرستی از کالاهایی را منتشر نموده است که میخواهد تعرفه های جدیدی را علیه آنها اعمال کند. این تعرفه ها و عوارض گمرکی قرار است از 18 اکتبر بر روی بعضی کالاهای فراوری آمریکا اعمال گردد.

سازمان تجارت جهانی اخیرا به دولت ترامپ اجازه داده تا تعرفه هایی به ارزش 7.5 میلیارد دلار علیه کالاهای اروپایی وضع کند. آمریکا پیش از این شکایتی را در مورد پرداخت یارانه غیرقانونی اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس مطرح نموده بود.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اظهار داشت: از سازمان تجارت جهانی خواسته ایم تا نشستی را در روز 14 اکتبر برای تصویب تدابیر تلافی جویانه آمریکا علیه اروپا برگزار کند.

ترامپ در ماه می نیز تهدید نموده بود که تعرفه های سنگینی را علیه واردات خودرو از اروپا اعمال خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 473

به "برلین آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات گمرکی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات گمرکی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید