برگزاری تورهای غیر مجاز به یک معضل بزرگ برای کرمان تبدیل شده است

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، غلامرضا فرخی در نشستی مشترک با راهنمایان گردشگری استان کرمان اظهار کرد: بدون شک برگزاری این گونه نشست ها فرصتی مناسب برای انعکاس مسائل و حل مسائل پیش روی راهنمایان گردشگری استان است زیرا هدف ما ایجاد فضای همکاری دوجانبه است.

برگزاری تورهای غیر مجاز به یک معضل بزرگ برای کرمان تبدیل شده است

وی فعالیت راهنمایان گردشگری را در جذب گردشگران ایرانی و خارجی مهم و موثر دانست و اضافه نمود: عملکرد خوب و مثبت این افراد موجب می گردد گردشگران به سفر دوباره ترغیب شوند.

فرخی توضیح داد: با توجه به تحریم هایی که در ماههای اخیر به ایران تحمیل شده، بنابراین ورود گردشگران به کشور می تواند در رونق چرخه اقتصادی و شکسته شدن این تحریم ها نقش بسزایی ایفا نماید.

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری یکی از شاخصه های مهم گردشگری کشور محسوب می شوند، عنوان نمود: در هر برهه از زمان سعی کردیم تصویر خوب و واقعی از کشورمان به نمایش بگذاریم که در این زمینه راهنمایان گردشگری می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید نمود: باید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اماکن اقامتی و آژانس های مسافرتی تعامل بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق قوانین با راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در جهت اجرای تورهای گردشگری تعامل و همکاری داریم، اضافه نمود: استان کرمان دارای 359 راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت های گردشگری می پردازند.

فرخی اظهار کرد: با حضور این تعداد راهنمای تور، به کارگیری افراد فاقد کارت راهنمای گردشگری در اجرای تورهای گردشگری غیرقانونی و غیر قابل توجیه است.

وی با انتقاد از برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان گفت: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیرا به وسیله شبکه های مجازی به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان لطمه وارد می نمایند.

فرخی با بیان اینکه مجریان این تورها قادر به بیمه کردن مسافران نیستند، اضافه نمود: متاسفانه برگزاری تورهای غیرمجاز، به یک معضل بزرگ برای استان کرمان تبدیل شده که امیدواریم با همکاری تعدادی از ارگانها و نهادهای مربوطه بتوانیم از برگزاری این قبیل تورها جلوگیری به عمل اوریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان نمود: باید برگزاری هرگونه تورها توسط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان انجام گردد.

وی بر لزوم راه اندازی اتاق فکر در حوزه گردشگری استان کرمان تاکید و توضیح داد: در این اتاق فکر از تمامی ایده ها و نظرات در جهت توسعه گردشگری استان بهره گیری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 191

به "برگزاری تورهای غیر مجاز به یک معضل بزرگ برای کرمان تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تورهای غیر مجاز به یک معضل بزرگ برای کرمان تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید