بیماران شیمی درمانی مراقبت های بیشتری نسبت به افراد عادی داشته باشند

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/اردبیل یک فوق تخصص خون و مدیکال انکولوژی گفت: بیماران شیمی درمانی مراقبت های بیشتری نسبت به افراد عادی در خصوص کرونا داشته باشند.

بیماران شیمی درمانی مراقبت های بیشتری نسبت به افراد عادی داشته باشند

دکتر مهدی پورقاسمیان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ویروس کرونا جنبه های ناشناختی بسیاری دارد و کلیه اطلاعاتی که ارائه می شود بر اساس یافته های چند ماه اخیر پژوهشگران کشورهای مختلف بوده و ممکن است در آینده قابل تغییر باشد.

وی اضافه نمود: با توجه به محدودیت ها، تحریم ها و کمبود کیت های آزمایشگاهی برای این بیماری، آمار ابتلا و مرگ و میر آن بالاست.

پورقاسمیان تماس محافظت نشده نزدیک را راه انتقال این ویروس دانست و ادامه داد: انتشار درون خانوادگی و فامیلی این ویروس بسیار بالاست؛چراکه ابتلای بالای85 درصد از بیماران این ویروس، به صورت درگیری خوشه ای بوده و این مهم ضرورت قرنطینه خانگی را نشان می دهد.

این متخصص بیماری های داخلی شرح داد: بر خلاف ادعاهای قبلی مبنی بر انتقال آلودگی از طریق هوا، این ادعا فعلا زیر سئوال رفته است و ترس و واهمه ای که در چند روز اخیر در میان مردم ایجاد شده، تا حدودی از بین رفته است.

عضو انجمن سرطان اروپا تب، سرفه خشک، گلودرد، زخم گلو و سردرد را از شایع ترین علائم این بیماری عنوان و گفت: 14 درصد بیماران دچار علائم شدید و شش درصد بیماران دچار علائم بحرانی می شوند. همچنین 80 درصد درگیری ها دارای علائم خفیف و متوسط بوده و از این میزان حدود 30 درصد نیز ممکن است علائمی در بدن ایجاد نکند.

پورقاسمیان با بیان اینکه به نظر بنده این بیماری متاسفانه هنوز به پیک اصلی خود در ایران نرسیده است، ادامه داد: افراد بالای 60 سال و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، ولی این بیماری در بچه ها نادر بوده ولی به این نکته نیز باید توجه داشته باشیم که بچه ها بیشتر می توانند ناقل این بیماری به بزرگسالان باشند.

وی با بیان اینکه سخت گیری های اخیر در کشور و رعایت مردم می توانند در کنترل این بیماری موثر بوده و شاهد فرایند نزولی آن باشیم، گفت: این ویروس سرمادوست بوده و این امید وجود دارد که با گرم شدن هوا، طبیعت هوا بتواند ویروس را از بین ببرد، ولی نباید دلخوش به این موضوع باشیم و منتظر گرم شدن هوا برای کاهش این بیماری شویم.

این فوق تخصص خون و مدیکال انکولوژی با اشاره به موضوع شیمی درمانی و کرونا، گفت: در مورد بیمارانی که در حال حاضر و یا قبلا تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند، همه این افراد در خطر بالاتری نسبت به جمعیت عادی کشور قرار دارند.

وی تاکید کرد: این افراد بایستی مراقبت های بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند.

پورقاسمیان شرح داد: مردم قرنطینه خانگی و در خانه ماندن را به نحو احسن رعایت کنند و در خانه هم شستن دست ها و رعایت فاصله یک متری میان اعضای خانواده را اجرا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 995

به "بیماران شیمی درمانی مراقبت های بیشتری نسبت به افراد عادی داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران شیمی درمانی مراقبت های بیشتری نسبت به افراد عادی داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید