تابستان اهواز، سوزان تر می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، سمیرا شیرمردی، استادیوم غدیر اهواز، مدتی است با مشکل نور روبرو شده و به همین دلیل بازی های فولاد و استقلال خوزستان که در اهواز برگزار می گردد، به ساعت 15 تغییر پیدا می نماید. با توجه به این شرایط و البته اینکه استادیوم فولاد آره نا به دلیل آماده نشدن پارکینگ، مجوز برگزاری بازی ندارد، تیم های فولاد و استقلال خوزستان برای برگزاری بازی های خود در سال 97 با مشکل روبرو خواهند شد. چراکه در آن موقع، هوا گرم است و این تیم ها نمی توانند در ساعت 15 و حتی 17 از حریفان خود پذیرایی نمایند. با این شرایط، همه چیز برای میزبانی تیم های اهوازی در 2 ماهه اول سال 98 مبهم است که باید دید در نهایت چه اتفاقی در این مورد می افتد.

تابستان اهواز، سوزان تر می گردد

خیلی وقت است که بازی های تیم های اهوازی که در استادیوم غدیر انجام می گردد، به ساعت 15 تغییر داده می گردد. در واقع در هفته های اخیر هر تیمی به اهواز سفر نموده، ساعت بازی اش از 16، 17 و یا هر ساعتی که دیرتر بود به ساعت 15 تغییر پیدا کرد. این مساله به تیم های حریف هم ارتباط چندانی ندارد چراکه آنها طبق همین برنامه سفر خود را به اهواز انجام دادند و این طور نبوده که مثلا فلان تیم اعلام کند به دلیل اینکه ساعت پرواز برگشتش زود است اگر بازی زودتر برگزار گردد بهتر خواهد بود. این تغییر ساعت دلیلی ندارد جز شرایط استادیوم غدیر اهواز.

استادیوم غدیر اهواز مدتی است که با مشکل نور روبرو شده. این استادیوم به دلیل اینکه نور کافی ندارد، تیم های خوزستانی نمی توانند در ساعتی که به غروب آفتاب نزدیک می شوند از حریفان خود میزبانی نمایند. در واقع تغییر ساعت بازی هایی که در اهواز برگزار می گردد، به صورت اجباری انجام می گردد و حتی تیم های میزبان هم دخالتی در این مساله ندارند. مشکل استادیوم غدیر اهواز این روزها چندان به چشم نمی آید چراکه بازی کردن در ساعت 15 نه تنها اذیت نماینده نیست بلکه در هوای بهاری اهواز احتمالا لذت بخش هم هست اما با توجه به چنین شرایطی و البته اینکه هوای اهواز بعد از عید، گرم می گردد بازی در چنین شرایطی سخت خواهد بود. مثلا اگر در نظر بگیریم، بعد از عید به دلیل تغییر ساعت که هر 6 ماه یک بار اتفاق می افتد و البته اینکه روز هم بلند می گردد، بازی های اهواز ساعت 17 هم برگزار گردد، باز هم هوای گرم اهواز اذیت نماینده است و نمی گردد در این شرایط بازی کرد.

با این شرایط، تیم های اهواز با مشکل میزبانی روبرو خواهند شد. شاید خیلی ها تصور نمایند تا آن موقع، پارکینگ استادیوم فولاد آره نا آماده می گردد و فولاد و دیگر تیم های اهوازی می توانند در این استادیوم مجهز از حریفان خود میزبانی نمایند اما روند تکمیل کار کند است و به نظر نمی رسد تا از آن موقع، پارکینگ فولاد آره نا آماده گردد. ضمن اینکه استادیوم فولاد آره نا اختصاصی است و باید دید این باشگاه، آن را در اختیار دیگر تیم ها می گذارد یا نه.

به هر حال، با این وضعیت تنها چیزی که تعیین شده، این است که تیم های فولاد و استقلال خوزستان برای میزبانی از حریفان خود در رقابت های لیگ برتر که در سال 98 برگزار می گردد، با مشکل روبرو خواهند بود. برای این کار هم تنها 2 راه چاره وجود دارد که طبق آن، یا پارکینگ فولاد آره نا باید زودتر تکمیل گردد تا در اختیار تیم ها قرار بگیرد که بعید است یا اینکه مشکل نور استادیوم غدیر اهواز رفع گردد. با توجه به اینکه استادیوم غدیر اهواز به بخش خصوصی واگذار شده و البته تیم های خوزستانی برای میزبانی در این استادیوم، مبلغ تعیینی برای هر بازی، پرداخت می نمایند، چاره ای نیست جز اینکه در تعطیلات عید که البته فوتبال تعطیلی چندانی ندارد، مشکل نور حل گردد. اگر این 2 رخ داد، تیم های اهوازی می توانند در شهر خودشان از حریفان میزبانی نمایند اما اگر رفع نگردد، باید دنبال راه چاره دیگری بود.

این روزها شایعه های زیادی در خصوص احتمال انتقال بازی های فولاد و استقلال خوزستان به استادیوم تختی آبادان به گوش می رسد اما این مساله را ظاهرا نباید چندان جدی گرفت چون عجیب است. ضمن اینکه مسئولان 2 باشگاه بدون شک با این شرایط موافقت نخواهند کرد. در کنار این مساله، استادیوم تختی آبادان هم ظاهرا مشکلاتی دارد که هنوز رفع نشده. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت تیم های اهوازی در فروردین و اردیبهشت که لیگ هجدهم ادامه دارد و دما و رطوبت هوای اهواز بالا می رود، چطور از حریفان خود میزبانی می نمایند.

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 239

به "تابستان اهواز، سوزان تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابستان اهواز، سوزان تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید