تماس بعضی مسئولان عربی با مسقط در سایه شایعات درباره سلطان قابوس

به گزارش تور یونان ارزان، همزمان با انتشار بعضی اخبار درباره وخامت حال سلطان قابوس، وزرای خارجه قطر و عربستان سعودی با همتای عمانی خود تماس تلفنی برقرار کردند.

تماس بعضی مسئولان عربی با مسقط در سایه شایعات درباره سلطان قابوس

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه عمان از تماس تلفنی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر با یوسف بن علوی بن عبدالله همتای عمانی خود اطلاع داد.

وزارت خارجه عمان در حساب توئیتری خود نوشت که یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر خارجه تماس تلفنی از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کشور برادر قطر به منظور کسب اطمینان، تماس تلفنی دریافت کرد و سلام و درود تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را به وی ابلاغ کرد.

وزارت خارجه عمان همچنین اظهار داشت که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان سعودی نیز بن علوی تماس تلفنی برقرار کرد و طی آن سلام و درود سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی و محمد بن سلمان ولی عهد سعودی را به او ابلاغ کرد.

اگرچه به محتوای گفت وگوهای وزرای خارجه قطر و عربستان با عمان اشاره ای نشده است اما چند روز پیش عمان میزبان محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیأت همراه او بود که وی در ملاقات با مقامات مختلف این کشور از جمله بن علوی به آنالیز تحولات منطقه و اوضاع یمن پرداخت.

از سوی دیگر سه روز پیش روزنامه انگلیسیگاردین در گزارشی مدعی شد که حال جسمانی سلطان عُمان نامساعد است و نوشت که بحث های مفصلی در دیوان سلطنتی در مورد جانشین احتمالی قابوس بن سعید سلطان عمان در جریان است.

در حالی که شبکه خبری المیادین لبنان نیز روز چهارشنبه به نقل از منابعی از وخامت حال سلطان قابوس اطلاع داد، این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت که قابوس نزدیک به 50 سال سلطنت عمان را بر عهده داشت، اما بیماری طولانی مدت وی رو به وخامت است (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 733

به "تماس بعضی مسئولان عربی با مسقط در سایه شایعات درباره سلطان قابوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس بعضی مسئولان عربی با مسقط در سایه شایعات درباره سلطان قابوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید