حمله پلیس فرانسه به معترضان ضد نژادپرستی

به گزارش تور یونان ارزان، پلیس ضد شورش فرانسه با گاز اشک آور به معترضانی که علیه سیاست های نژادپرستانه تظاهرات کرده بودند، حمله ور شد.

حمله پلیس فرانسه به معترضان ضد نژادپرستی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تظاهرات ضد نژادپرستی روز شنبه در شهر پاریس با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده است.

بر اساس این گزارش، در حالی که اعتراضات جهانی نسبت به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست همچنان ادامه دارد، تظاهرات کنندگان در شهر پاریس با نیرو های پلیس درگیر شده و زد و خورد پرداختند.

تظاهرات کنندگان در با تجمع در میدان جمهوری شهر پاریس شعار می دادند: نه عدالت نه صلح. یک پارچه نوشته هم توسط تظاهرات کنندگان حمل می شد که روی آن نوشته شده بود: امیدوارم به خاطر اینکه سیاهپوست هستم، به قتل نرسم.

پس از آنکه نیرو های پلیس اجازه ادامه تظاهرات را به شرکت کنندگان در این راهپیمایی نداد، مراسم به خشونت کشیده شد. این درگیری ها در حالی به وقوع پیوست که با گذشت 3 ساعت از آغاز تظاهرات هیچ گونه اتفاق خشونت آمیزی گزارش نشده بود.

تظاهرات کنندگان نیز به سوی نیرو های پلیس، بطری های شیشه ای و سنگ پرتاب کردند. تظاهرات در حومه شهر پاریس که جمعیت زیادی از مهاجران و پناهجویان را در خود جای داده است، گسترده تر بوده است. تا کنون موارد زیادی از نژادپرستی و خشونت نیرو های پلیس فرانسه گزارش شده است.

اوایل هفته جاری بود که کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه اذعان کرد که موارد اثبات شده ای از نژادپرستی در بین نیرو های امنیتی و پلیس فرانسه وجود داشته است.

البته این اظهارات وزیر کشور فرانسه با مخالفت شدید اتحادیه های پلیس روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1130

به "حمله پلیس فرانسه به معترضان ضد نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پلیس فرانسه به معترضان ضد نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید