خبرنگاران کانادا مبادله مدیر ارشد هواوی با دو زندانی این کشور را رد کرد

به گزارش تور یونان ارزان، پکن- خبرنگاران- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مبادله خانم منگ وانجو مدیر ارشد اقتصادی شرکت هواوی با دو متهم کانادایی که در چین زندانی هستند را رد کرد و گفت: چنین اقدامی پیشینه بدی ایجاد می نماید و به کانادا آسیب می رساند.

خبرنگاران کانادا مبادله مدیر ارشد هواوی با دو زندانی این کشور را رد کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزا توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران ترودو روز پنجشنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری اضافه نمود: چنین اقدامی میلیون ها کانادایی را که هر سال به خارج سفر می نمایند به خطر می اندازد ما نمی توانیم اجازه دهیم فشارهای سیاسی یا دستگیری های تصادفی شهروندان کانادایی بر عملکرد سیستم دادگستری ما تاثیر بگذارد.

منگ در ماه دسامبر 2018 در کانادا دستگیر شد وزارت دادگستری آمریکا کمی بعد او را به جرم کلاهبرداری و اتهامات دیگر تحت پیگرد قانونی قرار داد و درخواست استرداد او را کرد.

منگ پس از آزاد شدن به قید وثیقه در خانه خود در ونکوور زندگی می نماید موکلان او می گویند که ادعاهای آمریکا علیه او در کانادا جرم محسوب نمی گردد، زیرا این ادعاها بر اساس نقض تحریم های آمریکا علیه ایران هستند.

در پی بازداشت منگ توسط کانادا، پکن چند روز بعد دو شهروند کانادایی به نام های مایکل اسپاور تاجر و مایکل کوریگ دیپلمات سابق کانادایی را به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی چین بازداشت کرد.

دادستانی ارشد چین هفته گذشته با صدور بیانیه ای اظهار داشت این دو کانادایی به اتهام جاسوسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند در بیانیه دادستان کل چین آمده است کوریگ توسط دادستان پکن و اسپاور توسط دادستان شهر داندونگ واقع در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

بر اساس دو اطلاعیه جداگانه دادستان کل چین، کوریگ به جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی و اسپاور به جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آن ها به نیروهای خارجی متهم هستند.

اگرچه پکن اصرار دارد که هیچ ارتباطی بین خانم منگ و دو کانادایی در بازداشت وجود ندارد اما ترودو گفت که پیوند مشخصی وجود دارد.

وی گفت: ما از آنچه چین انجام داد ابراز تاسف می کنیم و همچنان ثابت قدم و مستحکم خواهیم ماند.

اظهارات نخست وزیر کانادا در حالی است که چین اوتاوا را به همدستی با واشنگتن متهم نموده و می گوید پرونده خانم منگ سیاسی است.

روابط چین و کانادا از دسامبر سال 2018 که اتاوا خانم منگ را بازداشت کرد و در صدد استرداد او به آمریکا است تنش زا شده است.

چین همچنین واردات بذر کلزا کانادایی و محصولات گوشتی را نیز مسدود نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1079

به "خبرنگاران کانادا مبادله مدیر ارشد هواوی با دو زندانی این کشور را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کانادا مبادله مدیر ارشد هواوی با دو زندانی این کشور را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید