درخواست بشار جعفری برای توقف فشارها بر سوریه با اهرم پرونده شیمیایی

به گزارش تور یونان ارزان، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی خواست در برابر فشارهایی که از سوی غرب با اهرم فشار پرونده شیمیایی بر این کشور و همپیمانان آن اعمال می شود، تسلیم نشود.

درخواست بشار جعفری برای توقف فشارها بر سوریه با اهرم پرونده شیمیایی

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، کننده دائم سوریه در سازمان ملل امروز (سه شنبه) در جلسه شورای امنیت بار دیگر به کنندگی از کشورش از اعضای این سازمان خواست در راستای مقابله با سیاسی کاری هایی که متوجه عملکرد این سازمان شده و معایب بزرگی که می تواند به جایگاه و اعتبار این سازمان ضربه بزند، تلاش کنند.

الجعفری در ادامه اظهار کرد: برخی حاکمیت های غربی از اعتراف به این واقعیت ثابت شده سرباز می زنند که سوریه به تمامی تعهدات خود برگرفته از توافقنامه منع گسترش سلاح های شیمیایی پایبند بوده و تمامی انبارهای آن را از سال 2014 از بین برده است.

الجعفری اضافه کرد: آن حاکمیت ها بر موضعگیری های خصمانه خود علیه سوریه اصرار داشته و به سرپوش گذاشتن بر جنایات تروریست ها از جمله استفاده آنها از سلاح های شیمیایی و گازهای سمی علیه غیرنظامیان در سوریه ادامه می دهند.

وی تاکید کرد که سوریه بارها اعلام کرده که از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده و هرگز نخواهد کرد و به همکاری با سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، دبیرخانه فنی آن و تیم ارزیابی اعلامیه اولیه جهت رفع مسائل موجود پایبند است تا به این ترتیب در اسرع وقت این پرونده به صورت نهایی سرانجام یابد.

او در ادامه توضیح داد: سوریه و برای این منظور هشتاد و دومین گزارش ماهانه خود درباره فعالیت های مربوط به انهدام سلاح های شیمیایی و زیرساخت های تولید آنها را به دبیرخانه فنی ارائه کرد، همچنین توافق همکاری سه جانبه میان سوریه، سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به مدت شش ماه از ابتدای 30 سپتامبر گذشته تمدید شد، علاوه بر اینها رایزنی هایی با حضور دولت سوریه و تیم ارزیابی اعلامیه اولیه که به دمشق سفر کرده بود، انجام شد و برنامه آن با کمک همه جانبه سوریه در این زمینه، به شکل کامل اجرا گشت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1309

به "درخواست بشار جعفری برای توقف فشارها بر سوریه با اهرم پرونده شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بشار جعفری برای توقف فشارها بر سوریه با اهرم پرونده شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید