در 3 مرحله ساده لکه قهوه را از روی فرش پاک کنید

به گزارش تور یونان ارزان، لک شدن فرش های تمیز و دست نخورده معمولا اتفاقی ناخوشایند است، خصوصا اگر مواد ریخته شده رنگی و بسیار سرسخت باشند. پاک کردن لکه های قهوه از روی فرش مانند لکه چای بسیار سخت است. دلیل این امر آنست که بسیاری از نوشیدنی ها همچون قهوه، چای و ... حاوی تانن هستند.

در 3 مرحله ساده لکه قهوه را از روی فرش پاک کنید

حتما شاد خواهید شد اگر بدانید که به کمک چند راه حل خانگی به سادگی می توانید لکه قهوه را از روی فرش پاک کنید. توجه کنید که زمان بسیار مهم است اما حتی اگر لکه های قهوه قدیمی بر روی فرش دارید نیز، ناامید نباشید.

در این مقاله که توسط تکنسین های قالیشویی توحید تهیه شده، قصد داریم تا مراحل ساده پاک کردن لکه قهوه از روی فرش را برای شما توضیح دهیم.

آیا لکه های قهوه دائمی هستند؟

اگرچه ممکن است لکه قهوه ای تیره بر روی فرش وحشتناک به نظر برسد اما با کمی دقت می توانید به سادگی این لکه تیره را از بین ببرید.

برای جلوگیری از تبدیل شدن قهوه به بخشی از فرش شما، بایستی پاک کردن قهوه را به سرعت در همان لحظه پس از ایجاد لکه انجام دهید. این کار را می توانید به تنهایی در خانه و یا با استفاه از خدمات قالیشویی در امیرآباد انجام دهید.

مراحل پاک کردن لکه قهوه

1. مرحله اول

اگر سریع باشید، بیشترین شانس را برای از بین بردن کامل لکه قهوه بر روی فرش دارید.

ابتدا با استفاده از یک پارچه سفید، سعی کنید تا قهوه را از فرش خارج کنید. این کار را از اطراف لکه به سمت مرکز لکه انجام دهید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید. دقت کنید که فرش را مالش ندهید، زیرا مالش دادن فرش می تواند موجب نفوذ مایع به الیاف فرش شود. اگر فکر می کنید لکه وارد الیاف شده، تلاش کنید تا به آرامی مایع را از بین الیاف فرش نیز خارج کنید.

2. مرحله دوم

هنگامی که بیشتر قهوه را از فرش خارج کردید، کمی آب سرد درون یک تشت، کاسه یا لگن بریزید. به کمک یک قاشق کوچک یا یک دستمال یا حتی یک سرنگ (برای قطره های کوچک) چند قطره از آب سرد را بر روی لکه بریزید تا قهوه در آب حل شده و رقیق شود. سپس به کمک یک دستمال تمیز مجددا لکه را پاک کنید تا قهوه را کاملا خارج کنید. اگر دستمال کثیف شد، آن را بشویید و مجددا استفاده کنید.

3. مرحله سوم

پس از آن که دیگر قهوه از فرش خارج نشد، می توانید این مرحله را انجام دهید.

در این مرحله 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید و 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید. به کمک یک پارچه تمیز محلول آماده شده را به لکه بمالید.در این مرحله نیز اسکراب را سمت خارجی لکه به مرکزی لکه انجام دهید. پس از پوشاندن ناحیه مورد نظر با محلول آماده شده، با یک حوله یا دستمال پارچه ای تلاش کنید تا لکه را پاک کنید.

4. مرحله چهارم

در مرحله آخر باید به کمک آب سرد محل مورد نظر فرش را به خوبی بشویید. این مرحله برای خارج شدن کامل مواد شوینده استفاده شده در فرش انجام می شود. برای این منظور ابتدا آب سرد را به کمک قاشق یا هر وسیله دیگری قطره قطره بر روی فرش بریزید. سپس تا جایی که می توانید به کمک دستمال، مایعات را کاملا از فرش خارج کنید. در انتها اجازه دهید تا فرش کاملا خشک شود.

توجه داشته باشید که خارج کردن مایعات از فرش بایستی با دقت بالایی انجام شود. چرا که در صورت عدم خشک شدن سریع فرش، می تواند منجر به پوسیدگی یا کپک زدن فرش شود.

چگونه لکه های قدیمی قهوه را پاک کنیم؟

اگرچه همیشه بهتر است بلافاصله لکه های قهوه فرش را پاک کنید اما ممکن است لکه های پراکنده ای از قهوه بر روی فرش ایجاد شده باشند که در همان لحظه ندیده باشید. برای از بین بردن این لکه ها باید ابتدا لکه را با آب گرم مرطوب کنید تا قهوه خشک در آب حل شده و شل شود. سپس با لکه گیری و استفاده از محلول گفته شده، همان مراحل بالا را برای لکه جدید قهوه دنبال کنید.

اگر با وجود دنبال کردن دقیق تمام راه های گفته شده با شکست روبرو شدید و لکه قهوه پاک نشد یا رنگ آن بر روی فرش جا ماند، می توانید با قالیشویی در تهرانپارس تماس بگیرید تا از شر هر لکه ای خلاص شوید.

آیا جوش شیرین لکه های قهوه را از روی فرش پاک می کند؟

جوش شیرین ماده ای عالی برای از بین بردن لکه ها خصوصا لکه های چربی است. بعد از اتمام مرحله سوم می توانید جوش شیرین را روی نقطه مورد نظر بپاشید و بگذارید تا خشک شود و سپس فرش را پاک کنید. این کار را می توانید با جاروبرقی نیز انجام دهید.

شستشوی فرش به کمک قالیشویی

در نهایت یک روش معقول دیگر برای پاک کردن انواع لکه ها خصوصا لکه نسکافه، قهوه، کاپوچینو و ... از روی فرش، استفاده از خدمات قالیشویی است. شما می توانید جهت پاک کردن لکه های فرش، بدون نیاز به استرس و دغدغه، فرش های خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارید. قالیشویی های معتبر و شناخته شده به کمک تکنسین ها و تجهیزات پیشرفته قالیشویی به راحتی می توانند انواع لکه ها را از فرش پاک کرده و بهترین خدمات قالیشویی را به شما ارائه نمایند. پاک کردن لکه قهوه به کمک یک قالیشویی خوب در شهرک غرب می تواند بهترین ایده برای داشتن فرش هایی تمیز و بدون لکه است.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید فعالیت های گسترده ای در سرتاسر شهر تهران، کرج، لواسانات و ... دارد. شما می توانید انواع خدمات قالیشویی و موکت شویی مورد نظر خود در بخش های مختلف سعادت آباد و شهرک غرب را به ما بسپارید. ما با دارا بودن شعب مختلف در سراسر شهر تهران می توانیم انواع خدمات قالیشویی را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به شما همشهریان عزیز ارائه نماییم.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1685

به "در 3 مرحله ساده لکه قهوه را از روی فرش پاک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 3 مرحله ساده لکه قهوه را از روی فرش پاک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید