دشمن از پیشرفت علمی پژوهشگران ایرانی احساس خطر می نماید

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت رونق فراوری را به همراه دارد.

دشمن از پیشرفت علمی پژوهشگران ایرانی احساس خطر می نماید

کاظم خبازی امروز 7دی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری آذربایجان غربی که در سالن جلسات دانشگاه برگزار گردید، اضافه نمود: اگر صنعتگران از پژوهشگران استفاده نمایند و ارتباط دانشگاه با صنعت بیشتر گردد شاهد رونق فراوری و توسعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی در بحث علم هسته ای و دوران کرونا کارهای بزرگی انجام داده اند، توضیح داد: دشمن از این همه پیشرفت علمی دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در تلاطم است و احساس خطر می نماید.

خبازی با اشاره به اینکه بحث پژوهش در توسعه و رشد یک کشور بسیار نقش کلیدی دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه انتها نامه ها، رساله ها و مقالات و پژوهش های خوبی در سطح علمی و فناوری صورت گرفته اما راکد مانده اند و هیچ استفاده ای از آنها نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: توجه به پژوهش آنگونه که باید شکل نگرفته و احتیاج است از پژوهشگران قدیمی در جهت احیای پژوهش و فناوری بهره بگیریم.

خبازی با اشاره به اینکه در بحث ارتباط دانشگاه با صنعت نتوانسته ایم هماهنگی های لازم را ایجاد کنیم که این مسئله باید ریشه یابی گردد، یاد آور شد: پژوهشگران باید با بازاریابی خود را صنعت نزدیک نمایند و صنعت گران هم با گذراندن آموزش از علم پژوهشگران استفاده نمایند.

وی یاد آور شد: تازمانی که بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار نگردد مسائل جامعه حل نخواهد شد.

خبازی ادامه داد: در شرایط تحریم باید برای رسیدن به رشد و توسعه و فناوری های بروز باید با کاهش هزینه ها به پژوهشگران و صنعت گران توجه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2014

به "دشمن از پیشرفت علمی پژوهشگران ایرانی احساس خطر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمن از پیشرفت علمی پژوهشگران ایرانی احساس خطر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید