غذایی برای یاری به کاهش وزن

به گزارش تور یونان ارزان، درجه فر را روی 450 درجه فارنهایت تنظیم کنید. بادمجان ها را از طول نصف نموده و از سمت داخل وسط بادمجان ها را ببرید، به طوری که پوست آن بریده گردد. درون یک فویل را با روغن آغشته کنید و بادمجان ها را از سمتی که بریده اید درون فویل بچینید و 20 دقیقه بگذارید تا بادمجان نرم گردد و پوست روی آن چروک گردد. سپس آنها را از فر درآورده و در یک صافی بگذارید. 10 دقیقه کنار بگذارید تا سرد گردد و سپس آنها را خرد کنید.فر را تا 350 درجه فارنهایت کم کنید.

غذایی برای یاری به کاهش وزن

غذایی برای یاری به کاهش وزن

مواد لازم برای 2 نفر

بادمجان: 75 گرم

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده: یک دوم کوچک

فلفل دلمه ای قرمز خلال شده: یک چهارم

سیر: 2 عدد

تخم مرغ: 5/1 عدد

پودر جعفری: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

دارچین (ادویه های دلخواه) : به مقدار دلخواه

طرز تهیه: درجه فر را روی 450 درجه فارنهایت تنظیم کنید. بادمجان ها را از طول نصف نموده و از سمت داخل وسط بادمجان ها را ببرید، به طوری که پوست آن بریده گردد. درون یک فویل را با روغن آغشته کنید و بادمجان ها را از سمتی که بریده اید درون فویل بچینید و 20 دقیقه بگذارید تا بادمجان نرم گردد و پوست روی آن چروک گردد. سپس آنها را از فر درآورده و در یک صافی بگذارید. 10 دقیقه کنار بگذارید تا سرد گردد و سپس آنها را خرد کنید.فر را تا 350 درجه فارنهایت کم کنید.

هنگامی که بادمجان ها در فر در حال پخته شدن است، یک قاشق چایخوری روغن را روی حرارت ملایم بگذارید. فلفل و پیاز را داخل آن ریخته و 10 ـ 5 دقیقه سرخ کنید تا نرم و پیازها طلایی گردد. کمی نمک بزنید. سپس سیر و بادمجان را داخل آن بریزید و یک دقیقه دیگر هم تفت دهید. از روی شعله بردارید و ادویه آن را تنظیم کنید.

ظرف فر را به روغن آغشته کنید و در فر بگذارید در این هنگام از یک کاسه دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و جعفری، نمک و دارچین (ادویه) را درون آن ریخته و به هم بزنید. سپس بادمجان را داخل تخم مرغ ریخته و خوب مخلوط کنید. ظرف را از فر بیرون بیاورید و مخلوط تخم مرغ را درون آن بریزید. باید 40 ـ 35 دقیقه برای پخت آن منتظر بمانید تا روی آن طلایی گردد. سپس از فر بیرون بیاورید. 10 دقیقه صبر کنید تا سرد گردد و به طور دلخواه آن را برش دهید و سرو کنید.

بادمجان از خانواده سیب زمینی است. از زمان های بسیار قدیم در هند کشت می شده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است. بادمجان ها دارای اسیدهای چرب اشباع اندک و کلسترول پایین است و از جهت دیگر فیبر، فولات، پتاسیم، منگنز، ویتامین ث، ویتامین کا، تیامین، نیاسین، ویتامین ب 6، فسفر و مس بالایی دارد. ارزش غذایی و فواید آن باعث شده که بتوان از آن برای تهیه غذاهایی که برای کاهش وزن لازمند، استفاده کرد. همین جا به کسانی که از برنامه های افزایش وزن استفاده می نمایند توصیه می کنیم که زیاد از بادمجان استفاده ننمایند. 100 گرم بادمجان دارای 33 کالری است.

در انتخاب بادمجان دقت کنید که سفت و دارای پوستی نرم و براق باشد. بعلاوه رنگ آن یک دست بوده و بدنه آن زخمی نباشد. کلاهک بادمجان باید سبز باشد. بادمجان مناسب، بادمجانی است که وقتی با انگشت آن را فشار می دهید فرورفتگی ایجاد شده دوباره به جای اولش بازگردد.

منبع:سلامت نیوز

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1882

به "غذایی برای یاری به کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذایی برای یاری به کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید