فرابورس سقف تامین اقتصادی پروژه ها را تا سقف 100 میلیارد ریال افزایش داد

به گزارش تور یونان ارزان، تهران (پانا) - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعامل و همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، برای افزایش سقف تامین اقتصادی پروژه ها تا 100 میلیارد ریال خبر می دهد و می گوید پیش از این هر پروژه تا سقف 20 میلیارد ریال امکان استفاده از ابزار تأمین اقتصادی جمعی را داشت، اما با توجه به افزایش قابل توجه شاخص های تولیدکننده این رقم با تصمیم فرابورس، به 100 میلیارد ریال برای هر پروژه افزایش یافته است.

فرابورس سقف تامین اقتصادی پروژه ها را تا سقف 100 میلیارد ریال افزایش داد

به گزارش وزارت صمت، سعید زرندی در جلسه کارگروه تأمین اقتصادی اظهار کرد: با تعامل و همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، سقف تأمین اقتصادی پروژه ها تا سقف 100 میلیارد ریال به وسیله تأمین اقتصادی جمعی شد. پیش از این هر پروژه تا سقف 20 میلیارد ریال امکان استفاده از ابزار تأمین اقتصادی جمعی را داشت، اما با توجه به افزایش قابل توجه شاخص بهای فراوریکننده این رقم با تصمیم فرابورس، به 100 میلیارد ریال برای هر پروژه افزایش یافته است.

وی گفت: در این روش، شرکت ها می توانند پروژه های توجیه پذیر خود که به دلیل کمبود منابع اجرا نشده است را با استفاده از جمع آوری سرمایه های خرد مردمی تأمین اقتصادی نموده و پروژه به بهره برداری برسد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: با توجه به اهمیت ابزار تأمین اقتصادی جمعی در جذب و راهنمایی سرمایه های خرد مردمی به سمت پروژه های مولد و ارزش آفرین، این موضوع جزو اولویت های کاری معاونت قرار گرفته است.

زرندی گفت: چالش ها و موانع دستورالعمل تأمین اقتصادی جمعی به سازمان بورس و اوراق بهادار منعکس شده که با تعامل خوب آنان شاهد مصوبات خوبی در این حوزه هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید نمود: بارها تاکید نمودیم که فراوری باید به طرف استفاده از ابزارهای نوین اقتصادی حرکت کند و ساختار اقتصادی شرکت ها به این سمت حرکت کند و ما هم به عنوان وزارتخانه باید با تعامل با سایر دستگاه ها این جهت را هموار کنیم

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1466

به "فرابورس سقف تامین اقتصادی پروژه ها را تا سقف 100 میلیارد ریال افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرابورس سقف تامین اقتصادی پروژه ها را تا سقف 100 میلیارد ریال افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید