مطالبه نمایندگان کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری از رئیس دستگاه قضا چه بود؟

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری نمایندگان کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری با رئیس دستگاه قضا ملاقات و مطالبات خود را مطرح کردند.

مطالبه نمایندگان کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری از رئیس دستگاه قضا چه بود؟

مصطفی احمدیان، عضو شورای شهر جونقان(از توابع شهرستان فارسان) 20 شهریورماه در این جلسه ، با انتقاد از نحوه واگذاری کشتارگاه صنعتی شهر جونقان به بخش خصوصی گفت: مجموعه ای که با هزینه کرد میلیاردها تومان از بودجه بیت المال در 90 هکتار از اراضی حاصل خیز تأسیس شده و قرار بوده حدود 800 جوان در آن مشغول به کار شوند، با سرمایه ای 500 میلیارد تومانی به مبلغ 16 میلیارد تومان از سوی دولت فروخته و به یک مجموعه زیان ده تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: شهرستان فارسان با بیش از 140 هزار نفر جمعیت تنها یک شهرک صنعتی دارد اما با این که دولت 210 هکتار زمین برای ایجاد این شهرک از مردم گرفته، از سال 66 تا به امروز فقط یک واحد فعال شده است و بقیه اراضی بلااستفاده مانده اند که واگذاری آن ها به کشاورزان موجب رونق مالی منطقه می شد.

این عضو شورای شهر جونقان اعلام کرد: فردی از سال 86 تا به امروز 85 هکتار زمین مربوط به مسکن و شهرسازی را به صورت غیرقانونی تصرف نموده اما با وجود مکاتبات اجرا شده با مراجع و دستگاه های مختلف، کوشش ها برای بازگشت این اراضی به بیت المال نتیجه نداده است.

همچنین مرتضی درخشان رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از بلاتکلیفی 33 طرح کشاورزی از سال 78 تا به امروز با وجود دریافت مجوزهای لازم از دولت، از حمایت دستگاه قضا برای اجرایی شدن این طرح ها تقدیر کرد و خواهان دستور لازم برای اجرای احکام صادره در این زمینه شد.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی چهارمحال و بختیاری از 6 میلیارد متر مکعب به 3 میلیارد متر مکعب و تخصیص 237 میلیون متر مکعب آب حوزه زاینده رود به عنوان حق آبه استان از سوی وزارت نیرو، خواهان افزایش حق آبه های استان در راستای حمایت از بخش فراوری شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1276

به "مطالبه نمایندگان کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری از رئیس دستگاه قضا چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبه نمایندگان کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری از رئیس دستگاه قضا چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید