معاونت علمی فعالیت های داوطلبانه در شرایط اضطراری را تسهیل می نماید

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مشارکت های مردمی و داوطلبانه در سوانح و شرایط اضطراری از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از مسائل مهم با دو جنبه فرصت و تهدید وجود داشته و خواهد داشت. با توجه به تجربه استقرار و بهره برداری از ساختارها و سامانه های ملی مدیریت سوانح و بر اساس مستندات بین المللی، ارکان مختلفی مانند سامانه فرماندهی سانحه و مراکز عملیات اضطراری در طی سال های قبل در ساختارهای سازمانی مختلف داخل کشور استقرار و پیاده سازی شده اند.

معاونت علمی فعالیت های داوطلبانه در شرایط اضطراری را تسهیل می نماید

بر اساس بند ب ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور و به منظور مدیریت بهینه مشارکت های بشردوستانه، طرح ایجاد و استقرار سامانه های یکپارچه مشارکت های بشردوستانه موسوم به سیما در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است.

ماموریت سامانه سیما؛ بهینه سازی و مدیریت زنجیره مشارکت های بشردوستانه در زمان حوادث و سوانح است که در شرایط عادی نیز با توجه به برنامه ریزی دانش محور معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دستورالعمل هایی را پیگیری می کند.

شرکت های دانش بنیان و فناورانی که با ایده ها، محصولات و خدمات خود می توانند یاری رسان مجریان این طرح باشند تا 20 تیرماه فرصت دارند به این آدرس مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2333

به "معاونت علمی فعالیت های داوطلبانه در شرایط اضطراری را تسهیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت علمی فعالیت های داوطلبانه در شرایط اضطراری را تسهیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید