مقاله: ساختمان رایشتاگ برلین (آلمان)

به گزارش تور یونان ارزان، ساختمان رایشتاگ هم اکنون منزلگاه پارلمان آلمان است اما تا رسیدن به این نقطه راهی طولانی را طی کرده است. هر سال هزاران نفر از مسافران تور آلمان از رایشستاگ دیدن می کنند و به یک دلیل خوب: همیشه پیش نمی آید بتوانید از یک منظره پانورامیک شگفت انگیز لذت ببرید، در حالی که در زیر پایتان تصمیم های سیاسی مهم در حال گرفته شدن هستند. ساختمان اصلی توسط معمار معروف آلمانی، پائول والوت و با الهام از ساختمان سالن یادبود در فیلادلفیای آمریکا طراحی شد. ساخت رایشستاگ در سال 1894 پایان یافت اما در سال 1916 بود که عنوان نمادین اختصاص داده شده به مردم آلمان را به دست آورد و عبارت Dem Deutschen Volke (مردم آلمان) بر روی نمای بیرونی ساختمان حک شد.

مقاله: ساختمان رایشتاگ برلین (آلمان)

برای بازدید از ساختمان رایشتاگ در تور آلمان چند گزینه در پیش رو دارید: در تورهای همراه با راهنما شرکت کنید، در یک جلسه عمومی مجلس حضور داشته باشید یا بلیت های ویژه بازدید از گنبد و سقف ساختمان را تهیه کنید. گنبد رایشتاگ هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 نیمه شب باز است. ساختمان رایشتاگ به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترس است. نزدیک ترین ایستگاه شبکه قطار شهری برلین (U-Bahn) به ساختمان، ایستگاه بوندستاگ است. ساختمان رایشستاگ در آخر هفته ها بازدیدکنندگان زیادی را به خود می بیند، در نتیجه بهتر است روزهای میانی هفته را برای رفتن به این مکان انتخاب کنید.

رایشتاگ تا سال 1933 منزلگاه پارلمان آلمان بود، زمانی که در یک آتش سوزی آسیبی جدی دید. این رویداد پایان جمهوری وایمار را رقم زد و دستاویزی مناسب برای هیتلر برای سرکوب مخالفان شد. در زمان حکومت حزب نازی ساختمان رها شد و در طول جنگ جهانی دوم آسیب های بیشتری دید. بعد از جنگ، پارلمان آلمان غربی به شهر بُن منتقل شد و باقیمانده های ساختمان رایشستاگ تا سال 1961 به صورت خرابه رها شدند تا زمانی که یک بازسازی جزئی در سایه دیوار برلین انجام شد. این بازسازی بحث برانگیز در سال 1964 تمام شد، در حالی که بیشتر تندیس های موجود در داخل و نمای بیرونی ساختمان برداشته شدند. البته بیشتر تلاش ها برای بازسازی ساختمان، بر پاک کردن آثار گلوله ها و نقاشی های کشیده شده توسط سربازهای شوروی تمرکز داشتند. در زمان جنگ سرد و تا اتحاد دوباره آلمان در سال 1989، رایشتاگ به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه استفاده می شد.

منبع مقاله: ساختمان رایشتاگ برلین (آلمان)

انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1940

به "مقاله: ساختمان رایشتاگ برلین (آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ساختمان رایشتاگ برلین (آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید